Nu de medewerkers weer gedeeltelijk terug mogen naar kantoor, zijn zij zich bewuster dan ooit van hun werkplek en daardoor kritischer. "De medewerker van nu leeft bewuster, wil meer kwaliteit én een stimulerende werkomgeving. Een omgeving die vernieuwend en inspirerend is en invulling geeft aan duurzaamheidsambities en de medewerker een reden geeft om naar kantoor te komen. Goed eten en drinken spelen hierin een belangrijke rol", zegt Jamy Kop, brandmanager van Koffieleverancier MAAS.
Koffiemachine als verbindende factor
De koffiemachine staat al jaren bekend als verbindingsfactor op kantoor. "Dit is de plek waar medewerkers energie op doen, collega’s ontmoeten, ideeën uitwisselen, socializen en werken. De medewerker ziet graag op het werk een koffiebeleving die zij thuis niet krijgen. We zien hierin steeds meer vraag naar topkwaliteit koffie met een verhaal, koffie die zorgt voor beleving en een duurzame impact maakt zodat de medewerker zich goed voelt bij het drinken van iedere consumptie. Hierdoor presteren zij beter", zegt Kop.
NIBC
Onlangs ging NIBC Bank de uitdaging aan om hier invulling aan te geven. Aandacht voor de gelukkige medewerker staat bij de bank centraal en is daarom continu op zoek naar innovaties voor een optimale werkplek. Binnen de rol van koffie bleven hierin nog een aantal kansen onbenut, zegt Berend van der Sloot, Regiemanager Hospitality bij NIBC Bank: “Onze kernwaarden ‘ondernemend’, ‘inventief’, ‘professioneel’ en de THINK-YES mentaliteit zijn verweven in alles wat we doen. Dat verwachten wij ook van MAAS waar wij een mee partnership zijn aangegaan. NIBC wil continu verrast worden en een flexibele werkplek die inspeelt op de veranderende behoeften van de medewerkers is daarom van groot belang. De koffiebeleving moet daar op aansluiten”.
Koffie die past bij de DNA van het bedrijf
Het belangrijkste uitgangspunt van NIBC Bank was een optimale koffievoorziening met een totale beleving, gekenmerkt door een duurzaam en maatwerk aanbod van goede kwaliteit. "Hierdoor moest gekeken worden naar een flexibele koffiebeleving die het mogelijk maakt om iedere consumptie op type boon, sterkte en smaak te personaliseren zodat de medewerker iedere dag een andere keuze kan maken", aldus Kop.
Traceerbaarheid
"Als basis voor alle consumpties is gekozen voor het A-merk Segafredo en voor BLENDSTAR Premium Green Label koffie met een CO2-keurmerk. Bij de productie van deze koffie wordt een deel van de CO2-uitstoot gecompenseerd in euro’s. Via Farmer Connect herleiden we de reis van de koffie volledig tot aan de koffieboer. Deze traceerbaarheid zorgt voor een goed gevoel bij iedere kop koffie."
Warm en koud water
"Naast koffie maken wij het mogelijk om warm en koud water volledig te personaliseren. Zo bieden wij keuze uit 5 verschillende temperaturen voor een passende bereidingswijze van type thee of koud water variërend van 5 tot 16 graden. Dit garandeert een optimale smaakbeleving, volledige flexibiliteit en stimuleert het drinken van water."
Service Operator
Daarnaast biedt MAAS volgens Kop maximale ontzorging met de inzet van een Service Operator voor de dagelijkse verzorging van de machines. "Een mooi ingerichte koffiecorner die van alle gemakken is voorzien is hierbij het uitgangspunt.
Maar we gaan verder. Naast de basis vereisten maken wij het voor NIBC Bank mogelijk om via de machine wisselende communicaties uit te sturen en zo verbonden te blijven met de medewerker. Op deze manier draagt de koffiebeleving bij aan de totaalbeleving op kantoor en een stimulerende omgeving."
Reden om naar kantoor te komen
"Ter introductie van de nieuwe koffiebeleving op kantoor brachten wij een bezoek aan NIBC Bank met de Coffeetruck om iedereen te voorzien van een heerlijke kop koffie", vertelt Kop. Om de belevenis compleet te maken werden alle koffievariaties bereid door een barista. "Een unieke manier om mensen met elkaar te verbinden en een extra reden voor medewerkers om naar kantoor te komen."
Optimale werkomgeving
"Bij het samenstellen van de koffiebeleving bij NIBC Bank is duidelijk geworden dat koffie op kantoor een belangrijke verbindende factor is. Met een maatwerkaanbod dat perfect aansluit op de behoeften van een bedrijf zorgen we voor een optimale werkomgeving die vernieuwend, duurzaam en innoverend is. "
Dit artikel is gesponsord door MAAS International B.V