Wat maken jullie precies schoon?
Diana van Leth – Eichelsheim: “Wij maken de douches, wc’s en keukens schoon. De studenten zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen kamers. Als het in de keuken een puinhoop is, bijvoorbeeld omdat ze een feest hebben gegeven, treden we in overleg met onze leidinggevende en sturen we een foto. Om dan te overleggen of we het alsnog gaan schoonmaken of niet. Eigenlijk wil je dat ze dan ook hun eigen verantwoordelijkheid pakken.”
Diana Arens: “Soms is het inderdaad een puinhoop. Dan weet je even niet waar je moet beginnen. Daar tegenover staat dat studenten vaak een praatje komen maken. ‘Hoe is het?’ Of na de vakantie: ‘hoe was je vakantie?’ Of: ‘sorry voor de puinhoop.’ Af en toe leggen ze met Kerst iets voor ons klaar. Dat contact met studenten is altijd erg leuk.”
We hebben aan een half woord genoeg om te weten wat de ander bedoelt.
Jullie zijn vriendinnen geworden begrepen we?
Diana van Leth – Eichelsheim: “Ja, we lijken best veel op elkaar. We houden er allebei van om te kletsen - zonder ons werk te verwaarlozen - en konden het daardoor vanaf dag één goed met elkaar vinden. Ja, je mag wel zeggen dat we vriendinnen zijn. We delen lief en leed. Onze mannen en kinderen gaan ook goed met elkaar om. We gaan zelfs in december met elkaar naar het Mega Piratenfestival, waar onder andere Jannes optreedt. Het is traditie dat we dan bij elkaar verzamelen en boerenkool eten. Dat is altijd erg gezellig. We kunnen ook veel van de nummers van Jannes meezingen.”
Diana Arens: “We maken ieder onze eigen ruimtes schoon, maar bij tijd en wijle maken we ook samen schoon. Dan hoeven we elkaar niet uit te leggen wat we moeten doen. Dat gaat vanzelf. We hebben aan een half woord genoeg om te weten wat de ander bedoelt. Voor ons is het dan ook inmiddels routinewerk.”
Meedoen aan de rubriek 'De werkplek van...'
Heb jij ook een leuke, fijne of bijzondere werkplek die je graag met ons zou willen delen? Stuur dan een mailtje met jouw gegevens en een leuke foto van jouzelf op je werkplek naar de redactie van Service Management.