Dat is ruimte maken naar volle tevredenheid, want Cornelissen kijkt met een erg goed gevoel terug op het afgelopen decennium als algemeen directeur – en 25 jaar in totaal - bij EW. Hij stroomt door naar de directie van Cire Facility Group, de aandeelhouder van EW Facility Services. Hij blijft dan ook als commissaris betrokken bij het bedrijf.
Expect more
Volgens de aangescherpte strategie van EW mogen klanten nog meer verwachten van hen onder het motto ‘expect more’. Daarbij spraken ze uit dat ze niet alleen een vijfsterren gastvrijheid in de schoonmaakdienstverlening nastreven, maar daarbij juist ook de gezondheid en het werkgeluk van alle medewerkers van EW in de kijker houden. Aan Verkerk dus om hier de komende tijd invulling aan te geven.
Klantgericht en mensgericht
Geen kleine opdracht, maar Verkerk brengt de nodige ervaring mee. Haar focus was altijd klantgericht, waarbij strategische partnerschappen om samen met opdrachtgevers en relaties te groeien centraal stonden. Die groei streeft EW ook na en dan met name in de segmenten zorg en kantoren en vastgoed. Verkerk reageert: “Uiteraard blijft hospitality van onveranderd groot belang. Vooral met onze mensgerichte gastvrijheid binnen het zorgsegment maken wij het verschil, waarbij EW ook de zorgprofessionals ontzorgt bij hun taken. Het segment kantoren en vastgoed zal profiteren van de flinke stappen die EW heeft gezet in de digitalisering, zodat facilitair managers kunnen sturen op basis van data.”
Persoonlijke ontwikkeling
Niet alleen de ontwikkeling van de organisatie staat op de agenda, maar ook de ontwikkeling van de medewerkers. Die gaan immers hand in hand. Nu al biedt EW verschillende trainingen en opleidingsprogramma’s aan en is er veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling. Maar volgens Verkerk kan dit altijd nog beter. “EW wil het iedere dag nóg beter doen. Voor onze mensen, opdrachtgevers en iedereen daaromheen. Dat vraagt om veel aandacht voor de mens, zowel intern als extern. Denk aan het ontwikkelen van de talenten van mensen en het creëren van hechte en goed functionerende teams, maar ook aan het leveren van een maximale impact op gastbeleving en een medewerker- en klanttevredenheid die boven de markt uitstijgen.”
EW Weekend
Cornelissen geeft het symbolische stokje over aan Verkerk tijdens het EW Weekend, dat in het teken staat van een speelse competitie tussen de aanwezige medewerkers. Met de komst van Verkerk in het directieteam is er een gelijke man/vrouw-verdeling in de hoogste laag van het bedrijf en komt er weer een discipline bij. Positief, volgens Verkerk: “Strategieën en innovaties bekijken we hierdoor vanuit meerdere invalshoeken en persoonlijkheidskenmerken, waardoor we met vertrouwen kijken naar de toekomst en de stappen die we gaan zetten.”