TTS Cleaning is een Italiaans bedrijf dat een breed assortiment en een gespecialiseerde klantenservice biedt aan al haar schoonmaakklanten. Dat assortiment bestaat uit meer dan vijfduizend producten, waaronder emmers, moppen, afvalbakken en materiaalwagens. Dat doet het bedrijf met een focus op het milieu, waardoor TTS wereldwijd een van de eerste bedrijven is die een gecertificeerde, systematische aanpak van de CO2-voetafdruk hanteert. Deze combinatie maakt hen een mooie strategische partner voor familiebedrijf Kärcher, dat altijd op zoek is naar manieren om haar klanten een zo volledig mogelijke service aan te bieden. De producten van TTS Cleaning vullen het portfolio van Kärcher mooi aan en versterken zo haar positie als full-service provider. Voor TTS is de wereldwijde naamsbekendheid van Kärcher onmisbaar om internationaal verder te groeien.
Portfolio versterken
Voornamelijk op het gebied van handmatige reiniging biedt TTS Cleaning een productportfolio vol professionele, ergonomische en effectieve oplossingen voor verschillende omgevingen, waaronder de horeca en de zorg. Marco Cardinale, Vice President Floor Care Solutions bij Alfred Kärcher SE & Co. KG, vertelt dat dit de samenwerking met TTS voor hen een logische stap maakt: “We bieden al producten aan op het gebied van handmatige reiniging, maar via de samenwerking met TTS zullen we ons portfolio vervolledigen en versterken. TTS zal voortaan optreden als ons expertisecentrum en de toeleveringsketen voor handmatige reinigingsoplossingen beheren.”
Innovatie en expertise
Voor TTS was voornamelijk de wereldwijde bekendheid van Kärcher een reden om de samenwerking aan te gaan. Renato Zorzo, CEO en eigenaar van TTS Cleaning S.R.L., legt uit: “Met Kärcher hebben we een sterke partner gevonden om onze naamsbekendheid te boosten, nieuwe markten en distributiekanalen verder te ontwikkelen, de productie uit te breiden en onze concurrentiepositie te versterken. Bovendien kunnen we nu onze innovatieve benadering van handmatige reinigingsmaterialen combineren met de geavanceerde reinigingstechnologie van Kärcher.”
Reden genoeg dus om de handen ineen te slaan. Een samenwerking die daarbij een goede kans op groot succes heeft, want op het gebied van bedrijfsvoering volgen de twee familiebedrijven al een vergelijkbare strategie. Om de nieuwe samenwerking duidelijk te positioneren in de markt en hun zichtbaarheid zo hoog mogelijk te maken, gaan de merken voor een co-branding met beide logo’s.