Vendor Washrooms opent locaties op Scheveningse Pier

Vendor Washrooms opent locaties op Scheveningse Pier

De Pier is sinds juli vorig jaar weer open voor publiek. De opvallende locatie in Scheveningen is inmiddels een ware foodboulevard. Komende weken opent Vendor Washrooms maar liefst twee nieuwe vestigingen op deze prominente plek.

Op vrijdag 18 maart staat de opening van een openbaar toilet aan het einde van de wandelpromenade op het programma. Een week later openen de deuren van een tweede Vendor Washrooms aan het begin van de Pier. De vestigingen op de Pier zijn de negende en tiende locatie van Vendor. Er is ook een toilet voor peuters en een babyverschoonplek aanwezig. Een gastvrouw of gastheer draagt bij aan een positieve toiletervaring. Dit jaar opent Vendor Washrooms nog meer vestigingen.

De Pier in Scheveningen

De Pier is sinds juli 2015 weer open voor het publiek. De vernieuwde Pier heeft een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. Er zijn daarnaast het hele jaar door festivals, culturele events, markten, educatieve activiteiten en muzikale optredens.

Drie openbare toiletgebouwen in Tokyo waar Nederland van kan leren

Drie openbare toiletgebouwen in Tokyo waar Nederland van kan leren

Terwijl openbare toiletten in Japan vanzelfsprekend tot het culturele domein behoren, ontbeert Nederland deze noodzakelijke voorziening op grote schaal. Dit is vooral schrijnend voor vrouwen - toch de helft van de bevolking. Waar gaat het mis? Onveiligheid en stank, gebrekkige budgettering voor onderhoud en een vermeend tekort aan beschikbare openbare ruimte blijken obstakels. Drie architectonisch gerenoveerde toiletgebouwen in Tokyo tonen aan dat deze bezwaren onnodig zijn.

Leroy Ranglek en Joseph Nickisch richten Bamboi op: "Bamboe moet perceptie toiletpapier veranderen"

Leroy Ranglek en Joseph Nickisch richten Bamboi op: "Bamboe moet...

Duurzaam toiletpapier, gemaakt van 100 procent bamboe: Bamboi wil dat dit het 'nieuwe normaal' wordt. Begin dit jaar werd het bedrijf van Leroy Ranglek en Joseph Nickisch uitgeroepen tot winnaar van de CSU Smart Solution of the Year-award. "Als je vanuit je basisbehoeftes al de juiste en duurzame keuze maakt, ga je daar in de rest van je leven ook op letten."

44 procent voelt zich angstig bij gebruik openbare sanitaire ruimtes 

44 procent voelt zich angstig bij gebruik openbare sanitaire ruimtes

Uit internationaal onderzoek van Tork (Verenigde Staten, Mexico, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland) blijkt dat bijna de helft van de respondenten (44 procent) zich angstig voelt bij het gebruik van openbare sanitaire ruimtes. Zij voelen zich niet veilig en nemen minder graag deel aan sociale activiteiten in het openbaar om openbare sanitaire ruimtes te vermijden.

Trends voor het kleinste kamertje: "De mogelijkheden zijn eindeloos" 

Trends voor het kleinste kamertje: "De mogelijkheden zijn eindeloos"

Het kleinste kamertje, maar absoluut niet het saaist. In de toiletruimte vindt een wereld aan innovatie plaats. De hoogste hygiënestandaard, duurzaamheid, digitalisering. Afgelopen Interclean Amsterdam proefden we er al aan met een hele hal vol sanitair. Maar wat zijn nu echt de toilettrends van dit moment? Ineke van den Bemt, Regional Segment Marketing Manager Commercial & Public Interest bij Tork, en Gaston Plantaz, head of Sales Steering, Marketing & Business Development bij CWS Hygiene Nederland, praten ons bij.