Daarmee is zij verantwoordelijk voor het opstellen van alle hygiëne- en veiligheidsprotocollen en het implementeren van deze maatregelen bij alle 39 hostels verspreid over 23 steden in Europa. Yella Hoyer begon in 2013 als hotelmanagementassistent bij a&o. Sinds 2018 is ze een gecertificeerde desinfectie-professional en sinds afgelopen jaar daarnaast bekwaam op het gebied van ongediertebestrijding.
Proactief bezig met hygiëne
“Voor onze gasten is het erg belangrijk dat zij zien dat wij hygiëne erg belangrijk vinden en hier proactief mee bezig zijn”, zegt Yella Hoyer. “We zijn zichtbaar. Ik loop door het hotel met mijn team en we voeren gesprekken met gasten.” Naast haar team, wordt ze ondersteund door de general managers van de verschillende hostels, die ook allen gecertificeerd zijn op het gebied van hygiëne en desinfectie.
In het 20-pagina lange hygiëneconcept van a&o is over alles nagedacht. Van afstandsmarkeringen, looproutes en desinfectiestations in alle openbare ruimtes tot aan de contactloze waterkranen, constante controle en reiniging van alle ruimtes. “Het concept is nog maar het begin, alles valt of staat met een consequente implementatie en blijvende aanpassingen. Het uiteindelijke doel is de lange termijn invulling van het HACCP-concept (Hazard Analysis & Critical Control Points) in de bedrijfsvoering”, aldus de expert.
Ook na corona
Voor Yella Hoyer is het belangrijk dat ook na corona iedereen zich aan de maatregelen blijft houden. “We zullen op de lange termijn zeker aan sommige dingen moeten wennen wat betreft maatregelen en gedrag. Ik ben ervan overtuigd dat bijvoorbeeld handen schudden ook in de Westerse cultuur niet meer als gewoonte terug gaat komen en dat mensen ook in de toekomst afstand blijven houden.”
Bron: Misset Horeca