CSU aan de slag met datagestuurd schoonmaken bij Essent

CSU aan de slag met datagestuurd schoonmaken bij Essent

CSU verzorgt sinds kort de schoonmaakdienstverlening op het hoofdkantoor van energieleverancier Essent in 's-Hertogenbosch. Een datagestuurde aanpak stelt het schoonmaakbedrijf uit Uden in staat de schoonmaak slimmer in te richten. Andere doelstellingen zijn het verhogen van de belevingskwaliteit voor de gebouwgebruikers en een nauwere samenwerking met de verschillende facilitaire partijen.Volg Service Management op LinkedIn:


LEES OOK: Visie grootste schoonmaakbedrijven: CSU gelooft in innovatie en digitalisering


Belevingskwaliteit verhogen

De samenwerking tussen CSU en Essent startte op 1 november 2019 en is voor ten minste 4 jaar. Binnen het contract vallen het reguliere onderhoud van het hoofdkantoor, het gescheiden inzamelen van afvalstromen en de glasbewassing aan de binnenzijde en voorgevel van het gebouw. CSU hanteert een gefaseerd meerjarenplan om de overige wensen en doelstellingen van Essent ten uitvoer te brengen. Deze hebben onder andere betrekking op het verhogen van de belevingskwaliteit voor de medewerkers en bezoekers van het hoofdkantoor.

Het schoonmaakbedrijf biedt alle schoonmaakmedewerkers een persoonlijk opleidingstraject aan en zet doorgewinterde schoonmaakcollega’s in om de transitie naar het nieuwe contract en de bedrijfseigen werkwijze soepel te laten verlopen. Ook in de keuze van materialen en middelen speelt CSU in op de belevingskwaliteit. Zo zijn de werkwagens voorzien van geurbeleving en werken alle medewerkers in de met een Fashion Award bekroonde circulaire werkkleding.

High tech & high touch

Een andere belangrijke doelstelling is het realiseren van slimmere schoonmaak. Door de implementatie van BeSense (slim platform voor efficiënter, gezonder en schoner gebouwbeheer dat CSU samen met partner Heijmans ontwikkelde) zijn de wensen en eisen van de gebouwgebruikers volledig in kaart te brengen, al vóór de start van de schoonmaakronde.

“Daarnaast verlenen wij ondersteuning aan Essent’s Integraal Serviceteam. Om de schoonmaak naadloos te laten aansluiten op de overige facilitaire diensten in het gebouw, gaan we de samenwerking graag aan. De expertise die we in onze FM Coalitie hebben opgebouwd als facilitair verbinder levert daaraan een positieve bijdrage”, licht Joost Boelens, manager commerciële zaken van CSU toe.

Energie om ambities waar te maken

Daarnaast delen de partners de ambities op het gebied van strategisch samenwerken. “’Waarom moeilijk doen als het samen kan’ is de tot dusver ervaren werkwijze en geeft iedereen energie om beider ambities waar te kunnen maken”, aldus Cordula Mourik van Essent Facility Services.


LEES OOK: Schoonmaken op basis van data: wat levert dat op?


Vlnr.: Ad Klösters en Job Klösters (Nocore), John de Jong ( i8) en Bram Visser (Visser’s Solution)

Nocore, i8 en Visser's Solutions gaan samen voor datagedreven...

Nocore, leverancier van softwareoplossingen voor schoonmaakbedrijven, kondigt de strategische samenwerking aan met i8, een expert in Business Intelligence, en Visser's Solution, een consultancyfirma voor proces- en systeemoptimalisatie. Onder de noemer Nocore Analytics gaan zij innovatieve en datagedreven producten en diensten leveren aan schoonmaakbedrijven.

Kijktip: webinar VSR over meten in de schoonmaakbranche

Kijktip: webinar VSR over meten in de schoonmaakbranche

Wat is het effect van schoonmaakmetingen op schoonmakers, eindgebruikers en opdrachtgevers? Tijdens het webinar 'De schoonmaakbranche breed uitgemeten' stond de impact van meetmethodes in de schoonmaakbranche centraal. Aan de hand van verschillende thema's en stellingen gingen de tafelgasten met elkaar en met deelnemers via de chat in discussie.

ICS werkt met datagedreven schoonmaakprogramma bij Heijmans

ICS werkt met datagedreven schoonmaakprogramma bij Heijmans

Afgelopen maand heeft ICS het datagedreven software systeem Optimize ingezet bij opdrachtgever Heijmans. Na het draaien van verschillende pilots is het programma klaar om geïmplementeerd te worden bij opdrachtgevers. Heijmans is een van de eerste klanten waar ICS Optimize inzet voor datagedreven schoonmaak.

Schoonmakend Nederland biedt leden meer inzicht met data

Schoonmakend Nederland biedt leden meer inzicht met data

Schoonmaakbranchevereniging Schoonmakend Nederland wil haar leden helpen met het inzetten van data om hun dienstverlening verder te optimaliseren. Daarom hebben ze Creates in de arm genomen. De digitale partner gaat de leden van Schoonmakend Nederland met behulp van Microsoft Fabric en hun standaard B2B (leden)portaal met Power BI embedded voorzien van een gepersonaliseerde marktmonitor.