Service Management nummer 7 verschenen (thema: Innovatie)

Service Management nummer 7 verschenen (thema: Innovatie)

Het voorlaatste nummer van 2022 van Service Management is uit! In deze zevende editie gaat het over innovatie, inclusief datagedreven schoonmaken en innovatietrends voor 2023. Je leest deze digitale uitgave nu via de website.

In dit nummer nemen we een kijkje in de toekomst van de schoonmaak met het thema innovatie. We spraken onder andere met Femy van de Wege en Stijn van Arendonk van Hago over hoe data de schoonmaak en de schoonmaakmedewerker kan faciliteren. Want zoals ze pleiten: "Veel sneller kunnen we niet werken, maar wel slimmer."

Innovatietrends

Van groot tot klein, in de schoonmaakbranche wordt heel veel geïnnoveerd. Vooral over die kleinere innovaties gaan we in gesprek met Harold Muis van BOMA. Want ook die hebben veel impact op de schoonmaakmedewerker en op de verduurzaming van de branche.

En verder...

  • Tijdens hun eerste inspiratiemiddag nam Nederrijn de aanwezigen mee in de schoonmaakinnovaties van nu.
  • Waarom innoveren in de reinigingsmiddelensector nog niet zo makkelijk is.
  • Voorspelling: de prijzen van schoonmaakdiensten gaan in 2023 tot 8,5 procent stijgen.
  • We stellen de 12 finalisten van de Golden Service Awards voor.
  • SIEV had een duidelijke boodschap tijdens de alv.
  • 1nergiek en NLR winnen de Best Practice Award 2023.
  • Onze vaste rubrieken 'De werkplek van...' en 'Jong Talent'.
  • En nog veel meer!

Service Management automatisch in je brievenbus

Schoonmaakvakblad Service Management verschijnt in totaal acht keer per jaar. Vier keer in print en vier keer digitaal. Ben je nog geen abonnee? Vraag dan een gratis proefnummer aan of sluit direct een abonnement af en profiteer van een leuke introductiekorting!

Lees nu het magazine >>




Jumbo draait pilot met schoonmaakrobots in winkels

Jumbo draait pilot met schoonmaakrobots in winkels

Jumbo voert een pilot uit met schoonmaakrobots die de vloer vegen en schrobben. De eerste ervaringen zijn positief. "We willen met de robot leren hoe we winkels uitnodigend schoon kunnen houden op een efficiënte wijze", laat een woordvoerder van Jumbo weten.

Foto: TU Wien

TU Wenen ontwikkelt robotarm die leert van mensen voor dagelijkse...

Onderzoekers van de TU Wien hebben een robot ontwikkeld die kan leren schoonmaken door mensen na te doen. Dit kan een uitkomst bieden in het dagelijks leven, doordat de robot tijdrovende schoonmaaktaken kan overnemen die moeilijk te automatiseren zijn. Denk aan het schoonmaken van de badkamer, met alle verschillende vormen en hoeken die een badkamer vaak rijk is.

DialogueTrainer wint CSU Innovatie Award 2024

DialogueTrainer wint CSU Innovatie Award 2024

DialogueTrainer is uitgeroepen tot winnaar van de CSU Innovatie Award 2024 met hun AI-gestuurde platform voor het trainen van soft skills op de werkvloer. Door het simuleren van gesprekken met een virtuele gesprekspartner biedt DialogueTrainer een krachtige tool voor de ontwikkeling van communicatieve vaardigheden.

Wie waren de genomineerden voor de CSU Innovatie Award 2024?

Wie waren de genomineerden voor de CSU Innovatie Award 2024?

Afgelopen week maakte schoonmaakbedrijf CSU bekend wie de finalisten zijn voor hun jaarlijkse Innovatie Award. Maar de drie finalisten zijn niet de enige van wie we als branche iets kunnen leren. Goed dus om ook een kijkje te nemen wie de andere genomineerden dit jaar waren.