Software GRIP Facilty focust zich na update vooral op duurzaam coachen medewerkers

Software GRIP Facilty focust zich na update vooral op duurzaam coachen medewerkers

GRIP Facility lanceerde onlangs een nieuwe feature in het DKS softwareprogramma, waarmee ze schoonmaak- en zorgorganisaties willen helpen duurzamer om te gaan met hun personeel. Zeker met het huidige personeelstekort geen overbodige luxe. De nieuwe update moet het schoonmaakwerk niet alleen leuker en gemakkelijker maken, maar ook effectieve en duurzamer.

Met de nieuwe features in de software biedt GRIP bedrijven de middelen om hun medewerkers beter te kunnen coachen, aansturen en beoordelen. Dat gaat volgens de regels van de code verantwoordelijk marktgedrag om medewerkers gezond en duurzaam inzetbaar aan het werk te houden.

Werkplezier en kwaliteit

Met een krappe arbeidsmarkt en almaar stijgende kosten, is het voor schoonmaakbedrijven belangrijk dat zij hun personeel niet alleen behouden, maar ook effectief kunnen inzetten. Daarvoor zijn volgens GRIP enerzijds gemotiveerde medewerkers en anderzijds datagedreven contractbeheer nodig. Stephan Simons, directeur van GRIP Facility, legt uit: “We willen bedrijven helpen hun werk geautomatiseerder te doen, zodat zij zich weer kunnen focussen op het leveren van kwaliteit. Bovendien willen we met de app zorgen dat medewerkers meer plezier uit hun werk halen. Waar schone ruimtes vaak niet opvallen en fouten in de schoonmaak vaak de boventoon voeren, richten wij ons juist op wat goed gaat. Motiveren en coachen in plaats van het afrekenen op fouten. Voor deze wensen hebben we de tools doorontwikkeld.”

Stephan Simons

Inspelen op behoeften

Sales consultant bij GRIP Luuk Schouten vervolgt dat de nieuwe updates niet zomaar uit de lucht komen vallen. “Alle nieuwe mogelijkheden binnen GRIP Facility waren specifieke wensen vanuit onze opdrachtgevers. Hier wilden we dan ook echt op inspelen. Onze updates stemmen we daarom af op de feedback, in plaats van het zelf allemaal te verzinnen. Daarnaast willen we de opties zo toegankelijk mogelijk maken voor iedereen. We hebben er bewust voor gekozen de features een tijdje door te ontwikkelen. Het resultaat is een makkelijk proces om kwaliteit en mensen te kunnen monitoren. Zo kan iedereen ermee aan de slag.”

Luuk Schouten

Vier nieuwe functies

Bij de volgende DKS-meting, want de updates zijn direct beschikbaar, zijn er vier nieuwe functies: het aanmaken van medewerkers in eigen beheeromgeving, het opgeven van een belevingsscore per ruimte, het koppelen van ruimtestaten met de eigen financieel contractbeheermodule van GRIP Facility en een uitgebreide analysepagina waar te filteren is op personen, regio, locatie en de gewenste periode. Ook kunnen klanten nu een persoonlijke rapportage delen met de individuele schoonmaakmedewerker. Hierin staat bondige feedback over wat er is geconstateerd tijdens een controle, waarbij de focus ligt positieve en duurzame feedback om met elkaar de schoonmaak te optimaliseren. De bedoeling is dat schoonmaakmedewerkers zo gemotiveerd worden het beste uit zichzelf te halen. Ten slotte heeft GRIP de actiemanagementtool doorontwikkeld, om het maken van meldingen en complimenten toegankelijker te maken. Dat kan nu onder andere met een app. Ook worden fouten die geconstateerd worden tijdens een controle automatisch in een actie omgezet in het systeem.

Vlnr.: Ad Klösters en Job Klösters (Nocore), John de Jong ( i8) en Bram Visser (Visser’s Solution)

Nocore, i8 en Visser's Solutions gaan samen voor datagedreven schoonmaakoplossingen

Nocore, leverancier van softwareoplossingen voor schoonmaakbedrijven, kondigt de strategische samenwerking aan met i8, een expert in Business Intelligence, en Visser's Solution, een consultancyfirma voor proces- en systeemoptimalisatie. Onder de noemer Nocore Analytics gaan zij innovatieve en datagedreven producten en diensten leveren aan schoonmaakbedrijven.

Kijktip: webinar VSR over meten in de schoonmaakbranche

Kijktip: webinar VSR over meten in de schoonmaakbranche

Wat is het effect van schoonmaakmetingen op schoonmakers, eindgebruikers en opdrachtgevers? Tijdens het webinar 'De schoonmaakbranche breed uitgemeten' stond de impact van meetmethodes in de schoonmaakbranche centraal. Aan de hand van verschillende thema's en stellingen gingen de tafelgasten met elkaar en met deelnemers via de chat in discussie.

ICS werkt met datagedreven schoonmaakprogramma bij Heijmans

ICS werkt met datagedreven schoonmaakprogramma bij Heijmans

Afgelopen maand heeft ICS het datagedreven software systeem Optimize ingezet bij opdrachtgever Heijmans. Na het draaien van verschillende pilots is het programma klaar om geïmplementeerd te worden bij opdrachtgevers. Heijmans is een van de eerste klanten waar ICS Optimize inzet voor datagedreven schoonmaak.

Schoonmakend Nederland biedt leden meer inzicht met data

Schoonmakend Nederland biedt leden meer inzicht met data

Schoonmaakbranchevereniging Schoonmakend Nederland wil haar leden helpen met het inzetten van data om hun dienstverlening verder te optimaliseren. Daarom hebben ze Creates in de arm genomen. De digitale partner gaat de leden van Schoonmakend Nederland met behulp van Microsoft Fabric en hun standaard B2B (leden)portaal met Power BI embedded voorzien van een gepersonaliseerde marktmonitor.