De campagne Schoonmaak Je Rijk bestond uit twee online campagnerondes, in september 2022 en in februari 2023. Doel was om jongeren te interesseren voor een bijbaan in de schoonmaak. Een ideale bijbaan, waarbij je flexibel en dicht bij huis kunt werken. Bovendien wilde Schoonmakend Nederland onder de aandacht brengen dat je in de schoonmaakbranche ook goed verdient.
Genomineerd voor SAN-accent
Dat heeft gewerkt. Het aantal sollicitaties in de tweede ronde is meer dan een verdubbeling van de eerste advertentieronde. Leuk detail: de campagne is genomineerd voor een SAN-accent, de reclame-award. “Wij gaan duimen dat we de award eind mei kunnen ophalen.”
Campagne evalueren
De vacaturesite achter schoonmaakjerijk.nl gaat offline. Rechtstreeks reageren op vacatures kan dus niet meer en het is voor bedrijven niet meer mogelijk om vacatures te uploaden. De website zelf blijft voorlopig nog wel bestaan. Schoonmakend Nederland gaat de campagne evalueren en zal een advies geven aan het bestuur of het wenselijk is om wel of geen structureel vervolg te geven aan de campagne.