Na een aanbestedingsproject is CSU gekozen als schoonmaakpartner. De implementatie van de nieuwe werkmethodes werd, dankzij de inzet vaneen gedreven opstartteam en dito objectleider door Museon-Omniversum beoordeeld met een 10. Het schoonmaakbedrijf voert de opdracht sinds september met verve uit. De schoonmakers maken hier in totaal maar liefst 24.000 m2 aan vloeroppervlakte schoon en zorgen voor frisse toiletruimtes en glanzende vitrines.
Michel van de Koppel, hoofd Facilitair en Producties legt uit waarom de keuze op CSU is gevallen. “Voor ons is duurzaamheid het allerbelangrijkst. De programma’s in het museum en ons koepeltheater gaan over onze prachtige planeet. Daarom zijn we blij met een partner als CSU die steeds innoveert met milieubewuste schoonmaakmethodes, die bovendien direct toepasbaar zijn.” Het aspect duurzaamheid ziet hij ook terug in het personeelsbeleid. “Er wordt door CSU veel aandacht besteed aan gezondheid, werkgeluk en kansengelijkheid. Onze bezoekers en wij zien dat terug op de vloer.”
Toegevoegde waarde
Districtsmanager bij CSCU Joest Kessen is blij met de nieuwe samenwerking. “In Den Haag zie je onze schoonmaakmedewerkers al bij Pathé, Museum voor Volkenkunde, Instituut Beeld en Geluid en voetbalclub ADO Den Haag. We voelen ons helemaal thuis in omgevingen met veel bezoekers, in bijzondere gebouwen en daar waar hospitality van toegevoegde waarde is. Extra mooi is dat we in Museon-Omniversum het award-winnende ‘Bubbleflush’ gaan invoeren: toiletschoonmaak zonder chemie. Ook zijn we met deze mooie opdrachtgever in gesprek om samen lesprogramma’s te ontwikkelen, zodat we de jongste generaties kunnen inspireren wat ze zélf kunnen doen aan een schoon milieu. Partnership is voor ons meer dan een schoonmaakopdracht uitvoeren.”