Als respectievelijk directeur van de Interclean en hoofdredacteur van het European Cleaning Journal hebben Stelling en Marshall een uitstekend beeld waarop de aanmeldingen voor de Innovation Award worden beoordeeld. Daarbij is Marshall ook nog eens de voorzitter van de jury van de award. Ze geven in de aflevering inzicht in het proces van de jurybeoordeling en benadrukken het belang van een aansprekende aanmelding. Die aanmelding bestaat uit een goed verhaal, de potentiële impact van de innovatie en bewijs dat die impact ondersteunt.
Juryproces
De jury van de Amsterdam Innovation Award bestaat uit een onafhankelijk panel van experts uit de industrie. Zij beoordelen eerst de online aanmeldingen en vervolgens de pitches die de kandidaten in Amsterdam geven. Marshall benadrukt dat het belangrijk is om aandacht te besteden aan je aanmelding en goed in detail te treden. Maak het verhaal aansprekend en laat echt zien hoe jouw innovatie de (schoonmaak)wereld verandert.
Breng je verhaal tot leven
In de podcast verwoordt Marshall: “Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om tijd te besteden aan het opstellen van je aanmelding en om goed na te denken over het verhaal dat je ons wilt vertellen. Vertel ons waarom je het product hebt gelanceerd, wat je heeft geleid tot de ontwikkeling van het product en leidt ons vervolgens door het bewijs dat het werkt. Laat ons de feiten en cijfers zien. Vertel waar mogelijk ook wat de potentiële impact is die jouw product volgens jou zal maken. En bovenal: breng je verhaal tot leven.”