Een sterke focus op het ontwikkelen van anderen, in combinatie met een heerlijke kop koffie en service met een lach. Dat is precies waar The Colour Café voor staat. "Met deze sociale koffiebar ontdekken we ongekend talent en zorgen we voor perspectief en betere kansen voor de toekomst", zegt George Schoof, CCO van Maas. “Met ons nieuwste project The Colour Café zetten wij onze expertise in om deze doelgroep met de juiste begeleiding de nodige vaardigheden te geven. Hierdoor kunnen zij uiteindelijk doorstromen naar een betaalde baan”.
Tijd om kleur te bekennen
The Colour Kitchen gelooft dat het hebben van betaald werk een belangrijke bijdrage levert aan de gezondheid, eigenwaarde en zelfredzaamheid van een ander. Dankzij de verschillende opleidingsprogramma’s die zij voeren, bieden zij iedereen die wil en kan werken de kans om zich verder te ontwikkelen en garantie richting een duurzaam betaalde baan.
The Colour Café is dan ook niet de zoveelste koffiebar die wordt aangeboden, vervolgt George. "In een compacte ruimte creëren we een in- en uitstroom plek voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en zorgen we voor geschikte kandidaten voor zowel Maas als andere bedrijven. Na het opleidingsprogramma kunnen zij bijvoorbeeld aan de slag als barista of service operator. We willen laten namelijk zien dat iedereen waardevol kan zijn voor de maatschappij en daarmee zorgen we op een mooie manier ook nog eens voor een structurele invulling van onze openstaande vacatures."
Bartel Geleijnse, directeur en oprichter The Colour Kitchen: "Met The Colour Café kunnen we nu nog breder en concreet perspectief op betaald werk kunnen geven aan al onze deelnemers. Samen met Maas kunnen wij tegelijkertijd nog meer bedrijven en opdrachtgevers inspireren om mee te doen aan het invullen van sociaal en inclusief ondernemen in de facilitaire werkomgeving”.
Koffie voor jou, kansen voor iedereen
Naast een sterke focus op sociaal ondernemen, wordt gezorgd voor een werkomgeving die verbinding tussen medewerkers faciliteert. Alle elementen samen zorgen voor een beleving rondom kwalitatief goed eten en drinken. Een reden voor medewerkers om meer naar kantoor te komen. Ook binnen het assortiment van The Colour Café wordt een sterke focus gelegd op sociaal. Zo wordt iedere consumptie bereid met de koffie van ‘Hier en Daar’. Deze exclusieve koffie koopt Heilige Boontjes samen met Pure Africa in voor een eerlijke prijs. Direct bij de boerencoöperaties in Afrika, zonder onnodige tussenhandelaren.
De groene bonen worden door Koffiebranderij Koffielust elektrisch gebrand en verpakt in PI Veenhuizen met de inzet van gedetineerden. Hierna wordt de koffie geschonken bij Heilige Boontjes, waar jongeren kunnen werken aan hun terugkeer in de maatschappij. Zo biedt Maas niet alleen een kop koffie voor de medewerker, maar ook een koffiebeleving waarbij iedere kop telt.
Twee bedrijven met een sociaal sterk karakter
Door de krachten te bundelen vergroten deze ondernemingen de sociale impact en zetten ze de volgende stap in hun sociale missie. Een missie waarbij ze het verschil maken en de weg banen voor een meer inclusieve en rechtvaardige arbeidsmarkt. Zij willen hiermee andere bedrijven inspireren om dit ook te doen en samen met hen kleur te bekennen.
Dit artikel is gesponsord door Maas