Alles over Magazine

Blog Ronald Bruins: Is het nog leuk om een schoonmaakbedrijf te hebben?  

Blog Ronald Bruins: Is het nog leuk om een schoonmaakbedrijf te...

Duurzaamheid lijkt, zo hol als de term is, een ver-van-mijn-bed-show. Wat moet ik er als mkb'er in de schoonmaak mee? Totdat opdrachtgevers niet meer alleen wensen dat je hun pand goed schoonmaakt, maar ook vragen stellen over welke middelen je gebruikt, hoe je bij je pand komt (met een diesel of met elektrisch vervoer) en of je wellicht ook mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt kunt aannemen. Wellicht weet je nog meer om duurzamer de schoonmaak uit te voeren? Dan krijgt die wat holle term lading. Let wel, die vraag komt tegenwoordig niet alleen in schoonmaakaanbestedingen naar voren, maar ook bij het gunnen van opdrachten onderhands. Dat komt omdat opdrachtgevers weer door hun opdrachtgevers allerlei eisen krijgen opgelegd.

Service Management nummer 4 verschenen

Service Management nummer 4 verschenen

Hij valt deze week op de mat: de vierde editie van Service Management en daarmee ook de laatste van 2024! Met het thema duurzaamheid en een vooruitblik op de toekomst: wat zijn de trends voor 2025?

Leroy Ranglek en Joseph Nickisch richten Bamboi op: "Bamboe moet perceptie toiletpapier veranderen"

Leroy Ranglek en Joseph Nickisch richten Bamboi op: "Bamboe moet...

Duurzaam toiletpapier, gemaakt van 100 procent bamboe: Bamboi wil dat dit het 'nieuwe normaal' wordt. Begin dit jaar werd het bedrijf van Leroy Ranglek en Joseph Nickisch uitgeroepen tot winnaar van de CSU Smart Solution of the Year-award. "Als je vanuit je basisbehoeftes al de juiste en duurzame keuze maakt, ga je daar in de rest van je leven ook op letten."

Gedragsverandering in de schoonmaak: "We willen dat medewerkers zich kunnen richten op schoonmaken, niet opruimen" 

Gedragsverandering in de schoonmaak: "We willen dat medewerkers zich...

Op donderdag 19 september vindt het Facto Congres 2024 plaats. Ook dit jaar zijn er weer inspirerende sessies, waaronder een over het beïnvloeden van gedrag van gebouwgebruikers. Hoe doe je dat en wat voor uitwerking heeft dat op de beleving van het gebouw? We spraken alvast Daisy van den Ouden, campusmanager van Gom Onderwijs bij de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Ze licht een tipje van de sluier op over de pilot die werd gehouden in een pand op de EUR-campus om zwerfafval te verminderen.

Service Management nummer 3 verschenen

Service Management nummer 3 verschenen

Hij valt deze week op de mat: de derde editie van Service Management van 2024! Met het thema hygiëne en dat betekent dat je ook alles leest over de trends voor het kleinste kamertje.

Goed luisteren naar de eindgebruiker (blog Gerard Dessing)

Goed luisteren naar de eindgebruiker (blog Gerard Dessing)

Jaren geleden kwam ik te werken in een nieuwe kantooromgeving. Terugkijkend was het best Spartaans: een grote ruimte met bureaublokken, een paar vergaderzalen, een lunchgelegenheid met - laat ik het maar neutraal omschrijven - niet al te comfortabele stoelen en dat was het wel.

Service Management nummer 2 verschenen (inclusief het exclusieve Marktonderzoek)

Service Management nummer 2 verschenen (inclusief het exclusieve...

Hij valt deze week op de mat: de tweede editie van Service Management van 2024! Met het thema ondernemen en dat betekent dat je ook alles leest over het exclusieve jaarlijkse Service Management Marktonderzoek, inclusief omzetoverzicht.

Service Management nummer 1 verschenen (inclusief alles over de Interclean)

Service Management nummer 1 verschenen (inclusief alles over de...

Hij valt deze week op de mat: de eerste Service Management van 2024! In deze eerste editie staat, hoe kan het ook anders, de Interclean Amsterdam 2024 centraal. Alles rondom dé schoonmaakvakbeurs en innovatie, zodat je goed beslagen ten ijs komt komende mei.

Service Management nummer 6 verschenen (inclusief Nationaal Toiletonderzoek)

Service Management nummer 6 verschenen (inclusief Nationaal...

Hij valt deze week op de mat: Service Management nummer 6! In alweer het laatste nummer van dit jaar lees je alles rondom het thema hygiëne. En daar kan een uitgebreid verslag over het Nationaal Toiletonderzoek natuurlijk niet bij ontbreken.

Service Management nummer 5 verschenen (inclusief marktonderzoek)

Service Management nummer 5 verschenen (inclusief marktonderzoek)

Abonnees van Service Management vonden hem deze week op de mat: editie vijf 2023 van Service Management! In dit nummer lees je alles over het exclusieve jaarlijkse marktonderzoek van Service Management, inclusief omzetoverzicht. Kostenstijgingen, hogere energieprijzen en de krapte op de arbeidsmarkt. Ondanks deze uitdagingen heeft de schoonmaakbranche in 2022 gemiddeld 15,9 procent meer omzet gerealiseerd dan in 2021, blijkt uit cijfers van het CBS en is bevestigd in het Service Management marktonderzoek.