1.Wat houdt jouw werk bij De Hoge Weide in?
“Samen met mijn collega’s verzorgen wij de dagelijkse schoonmaak van alle ruimtes in ons huis. Denk aan de afdeling, vergaderruimte, openbare ruimte, het Grand Café, de kantoren en toiletten. Ook verzorgen wij de was van de bewoners. Daarnaast zorg ik ervoor dat alle middelen en materialen altijd netjes zijn en op hun plek staan.”
2. Betekent dat dan je een leidinggevende functie hebt?
“Ik ben Eerste Medewerkster Huishouding en Dienstverlening. Mijn taken bestaan voornamelijk uit het op orde hebben van de werkprocessen, diensten plannen voor het huishoudelijk team, receptionisten, directiesecretaresse, huismeester en de linnenkamer. Ik doe de bestellingen van onder meer de schoonmaakartikelen en het beddengoed. Ook kun je mij af en toe aan de telefoon horen en als de huismeester afwezig is, delegeer ik zijn werkzaamheden. Nu, in deze coronaperiode, zorg ik ook voor uitgifte van persoonlijke beschermingsmiddelen. De relatie met mijn collega’s is heel goed. Het is een ontzettend leuk en vooral hardwerkend team waar collegialiteit hoog in het vaandel staat. Gelukkig maar, want met elkaar moeten wij het doen! Ik probeer er voor hen te zijn, een luisterend oor te bieden en gehoor te geven aan de wensen.”
3. Wat maakt jouw werk zo leuk?
“Het contact met collega’s, de diversiteit in het werk en het gemoedelijke sfeertje dat er hangt op de werkvloer. Iedereen is erg belangstellend naar elkaar en geen één dag is hetzelfde. Ik heb het erg naar mijn zin en ga iedere keer fluitend naar mijn werk toe, En natuurlijk ook weer fluitend naar huis!”
‘De Werkplek Van…’ is een vaste rubriek van Service Management. Heb jij een bijzondere werkplek waarmee je in deze rubriek wilt komen? Mail dan naar ronaldbruins@vakmedianet.nl!