Hospitality Host klinkt chic! Wat houdt het in?
“Nou, ik maak ook gewoon toiletten schoon hoor! Deze titel benadrukt de servicegerichtheid die wij naar de klant toe hanteren. Ik vang het schoonmaakteam op en zorg dat iedereen zijn of haar werk zo goed mogelijk kan doen. Elke werkdag beginnen we met een koffiemomentje om even bij te praten en dan gaat iedereen naar z’n eigen etage. Ik maak dan een ronde om de lades van iedereen bij te vullen. Aangezien ik veel door het pand loop, signaleer ik ook veel. Bijvoorbeeld als er ergens een lamp kapot is. Dat geef ik dan door aan de huismeester.”
Is dat die servicegerichtheid waar je het over had?
“Onder andere. Er is veel bedrijvigheid in het pand, waar veel belangrijke klanten voor onze opdrachtgever over de vloer komen. Wij zorgen ervoor dat alles tiptop in orde is. Als er meetings in de vergaderruimtes staan gepland, dan zorgen wij dat alles aan kant is. Ik krijg veel telefoontjes met verzoeken of vragen. Bijvoorbeeld of we de ijskast willen bijvullen met blikjes frisdrank. Dat pakken we dan meteen op.”
Wat vind je het leukste aan jouw werk?
“Dat ik elke dag weer gemotiveerd mijn team kan ontvangen en hen aan het lachen kan maken. Schoonmakers worden vaak nog in een hoek gedrukt. Even een schouderklopje of complimentje. Dat is volgens mij het mooiste wat ik hen kan geven. Als mensen niet de aandacht krijgen die ze verdienen, verslapt het werk. Wat je geeft, krijg je terug. Dat weten ze ook bij G-Star. Ze zien ons echt als onderdeel van het team en we worden overal bij betrokken. Ik doe mijn werk met liefde.”
Eerder in de rubriek De werkplek van…:
- De werkplek van … Shudrianny en Siane: Wilhelmina Ziekenhuis
- De werkplek van … Michael en Jemina: Johan Cruijff ArenA
- De werkplek van … Mo Lakhloufi: De trein
- De werkplek van … Xander van der Meer: De ballenbak
De werkplek van … is een vaste rubriek in hét schoonmaakvakblad van Nederland: Service Management. Benieuwd? Lees nu de laatste editie van Service Management helemaal gratis!