Schoonmaakbedrijven geven warme complimenten aan personeel

Schoonmaakbedrijven geven warme complimenten aan personeel

Een compliment geven als iets goed gaat, klinkt zo eenvoudig en vanzelfsprekend, maar in de praktijk schiet dat er nogal eens bij in. Tal van schoonmaakbedrijven hebben Nationale Complimentendag, afgelopen woensdag, in ieder geval aangegrepen om hun medewerkers te bedanken voor hun inzet.

Atalian Nederland had een actie op touw gezet waarbij collega’s konden aangeven wie het volgens hen verdiende om eens goed in het zonnetje gezet te worden. Op de actie is massaal gereageerd. “Als blijk van waardering hebben we iedereen die is genomineerd verrast met een kleine attentie; een feestelijke envelop, een persoonlijke kaart en wat lekkers. Uit alle genomineerden hebben we vier collega’s uitgekozen die binnenkort door ons in het zonnetje worden gezet.”


Ode aan de schoonmaakster

Succes Schoonmaak had een mooie boodschap voor haar medewerkers: “Dank jullie wel voor al het mooie en goede werk dat jullie iedere dag leveren, jullie zijn fantastisch!” Ook vroeg het bedrijf aandacht voor haar klant Sein, expertisecentrum voor epilepsie en slaapgeneeskunde, die ter ere van Nationale Complimentendag een ode aan de schoonmaakster had geschreven.

Kanjers

Ook NIVO deelde een fraai compliment uit: “Jij maakt onze organisatie zichtbaar, jij geeft het een gezicht en jij vormt samen met al je collega’s het grote NIVO-team. Bedankt voor jouw inzet!” CSU schreef op de socials: “Tijd voor een compliment! Want wij zijn ontzettend blij met jou. En wij niet alleen. Want als schoonmaker speel jij een cruciale rol in het werk- en leefgeluk en de gezondheid van alle mensen om je heen. Stuk voor stuk sta jij voor ons en hen klaar. Door vakwerk te leveren. Het is ongelooflijk dat we zulke kanjers in huis hebben.”


Geef jezelf een compliment

EW Facility Services had een filmpje gemaakt, een complimentengenerator, waarin allemaal complimenten voorbij kwamen. En daar hoorde ook nog een boodschap bij: “Een complimentje geven kan natuurlijk altijd en overal. En vergeet niet: geef ook jezelf af en toe eens een compliment of een beloning. Dat heb je verdiend!”

Nationale complimentendag

Een oprecht, weloverwogen compliment is leuk om te geven en om te ontvangen, omdat het positief is. “Niets maakt mensen sneller blijer, enthousiaster, energieker, opgewekter, meer betrokken, productiever, maar ook luister- en veranderingsbereid dan een oprecht compliment”, zo staat op de site van Nationale Complimentendag. “Een oprecht compliment betekent dat iemand als mens gezien en gewaardeerd wordt.” Iets wat ook op de werkvloer van grote waarde is, aangezien gebrek aan erkenning en waardering een belangrijke reden is waarom werknemers gedemotiveerd raken.

Schoonmaakbedrijven positief over nieuwe cao schoonmaak: "Loon verhogen doe je om de poort open te zetten" 

Schoonmaakbedrijven positief over nieuwe cao schoonmaak: "Loon...

De nieuwe cao schoonmaak- en glazenwassersbranche ligt er en de branche werkt er ondertussen alweer twee maanden onder. Met nieuwe loonsverhogingen, een vastgelegde reiskostenvergoeding en loyaliteitsbonus en nieuwe afspraken over opleidingen en het aantrekkelijk houden van het vak, is het weer even inregelen voor schoonmaakbedrijven. Hoe kijkt de branche aan tegen de nieuwe cao? We vroegen een groot, midden en klein bedrijf om een dwarsdoorsnede van de branche te krijgen.

Diane van Dijk-Loois, algemeen directeur CSU

Blog Diane van Dijk: Goud voor schoonmaak!

Glimmend gespierde lichamen. Een geconcentreerde blik op de bal. De voorovergebogen houding die explosief verandert in een uitgestrekte smash. Voor de tv zit ik te genieten van het beachvolley dat onder de Eiffeltoren plaatsvindt. Na een drukke werkdag is het heerlijk ontspannen kijken naar de inspanning van de olympische atleten!

Kinderen van schoonmaakcollega's CSU te horen op Qmusic 

Kinderen van schoonmaakcollega's CSU te horen op Qmusic

Al voor de twaalfde keer is CSU trotse sponsor van het populaire radiospel Het Geluid op radiozender Qmusic. Ook dit jaar ontwikkelden ze daarom een nieuwe radiocampagne. Waar vorig jaar nog de schoonmaakcollega's zelf de groetjes deden in de commercials, spelen dit jaar hun kinderen de hoofdrol.

CSU wederom sponsor van Qmusic Het Geluid

CSU wederom sponsor van Qmusic Het Geluid

Ook dit jaar sponsort schoonmaakbedrijf CSU weer Het Geluid van radiozender Qmusic. Dit is al het twaalfde jaar dat CSU het radiospel steunt.