BOMA herlanceerde onlangs haar Washroom lijn: Admire. Van toiletrol tot zeepdispenser en van toiletborstel tot afvalbak: BOMA biedt de totaaloplossing voor jouw sanitaire ruimtes.
Inspelen op de wensen van de klant
Bij elke innovatie of productlancering houdt BOMA rekening met de wensen en noden van klanten. "De BOMA Washroom lijn bevat heel veel verschillende soorten dispensers, zodat we een zo compleet mogelijke uitrusting kunnen bieden voor heel het sanitair. De klant heeft de keuze tussen drie uitvoeringen: wit en zwart ABS of rvs. En er is ook een heel uitgebreid gamma aan typen dispensers. Zo hebben we dispensers die het beste passen in een heel kleine sanitaire ruimte of voor ruimtes met weinig gebruikers, maar evengoed voor grote en drukke toiletten. Voor elke klant een geschikte uitvoering dat past in zijn sanitair. Leuk."
Daarnaast zijn de dispensers efficiënt en slim in gebruik. stelt BOMA. "Ze hebben allemaal een venster waarmee de inhoud constant gecontroleerd kan worden. Dat maakt het heel makkelijk om te zien of het tijd is om de dispenser bij te vullen. Ook hebben we gedacht om de installatie zo gemakkelijk mogelijk te maken. De ABS-dispensers hebben een transparante backplate waarmee bestaande boorgaten eenvoudig hergebruikt kunnen worden."
Duurzaamheid
Nog een heel belangrijke trend, die BOMA sowieso altijd meeneemt bij nieuwe productlanceringen, is duurzaamheid.
Zowel de ABS als de rvs-lijn is volledig recycleerbaar. BOMA helpt ook met het recycleren van oude, gebruikte dispensers. "Klanten kunnen daarvoor bij ons terecht. In samenwerking met onze recyclage partners nemen we deze in om ze te laten recycleren zodat de grondstoffen een tweede leven krijgen, bijvoorbeeld in een werkwagen of een machine.
Daarnaast proberen wij zo veel mogelijk op verpakkingen te besparen, bij papier maximaal in te zetten op gerecycleerd tissuepapier en bij vullingen te kiezen voor vullingen die een Ecolabel bezitten. Ook zijn heel veel van onze dispensers continue bij te vullen, zodat er geen druppel zeep of papier verspild wordt. Bijkomend voordeel: de gebruiker komt zo nooit zonder te zitten."
Wist je ook dat 93% van de impact op het milieu komt door de verbruiksgoederen die je in je dispensers gebruikt? Het is dus essentieel hierbij slimme keuzes te maken. Zo zorgt de keuze voor schuimzeep tot 50% minder verbruik dan vloeibare zeep. En daarbovenop zorgt een sensor dispenser tot 25% minder zeepverbruik dan met een manuele. Ook een sensorkraan is een duurzame keuze: je kan er tot wel 80% water mee besparen!
Vernieuwing binnen het Washroom gamma
Door de Corona-crisis is hygiëne nog belangrijker geworden en daar heeft BOMA op ingespeeld met het introduceren van no-touch sensoren voor diverse zeep- en handdoekdispenser. Met het no-touch systeem, hoef je nooit meer iets aan te raken, waardoor er geen bacteriën, virussen en andere ziektekiemen verspreid kunnen worden.
Ook zijn sensorkranen aan het gamma van Washroom toegevoegd. "Deze passen uitstekend in het no-touch concept. Je hoeft de kraan niet aan te raken én het waterverbruik wordt teruggedrongen met 80%. Daarbij hebben we ervoor gezorgd dat het duurzaamheidsaspect meer naar voren is gekomen. We hebben bijvoorbeeld de passieve luchtverfrisser, zonder batterijen, gelanceerd en ook de navulbare zeepdispensers zijn toegevoegd aan het gamma. Door de dispenser na te vullen vanuit een 5L verpakking, bespaar je meer dan 30% plastiek."
BOMA is een one-stop-shop
Je vindt bij BOMA dus niet alleen de juiste dispensers, maar ook alle materialen voor een hygiënische schoonmaak. "Door je bestellingen via één kanaal te laten lopen voorkom je dat meerdere bestelwagens de weg op gaan en draag je bij aan een daling van de co2-uitstoot. Daarnaast focussen we op duurzame innovaties: door verspilling tegen te gaan, het verminderen van verpakkingsmateriaal en de focus op gerecycleerd en recyclebaar materiaal."
BOMA en toilethygiëne
BOMA wil met de Admire Washroom lijn een efficiënte, hygiënische en stijlvolle toiletinrichting bieden voor elke klant. "Daarnaast wil BOMA de one-stop-shop zijn waar klanten naar toegaan als ze ook maar iets nodig hebben op het gebied van schoonmaak of hygiëne. De klant maximaal ontzorgen dat is ons doel. Simpel!"
*Dit artikel is gesponsord door Boma.