Van oliebollen of taart uitdelen, samen een kopje koffie drinken, samen kerststukjes maken of een stukje gaan wandelen. De ervaring leert dat glazenwassersbedrijven op uiteenlopende manieren gehoor geven aan de oproep van Schoonmakend Nederland om mee te doen aan de actieperiode. En ze doen het ook massaal, want glazenwassersbedrijven willen graag hun betrokkenheid tonen en de zorg een hart onder de riem steken door iets leuks op touw te zetten voor zorginstellingen en hun medewerkers en cliënten in het zonnetje te zetten.
De activiteiten worden altijd vol enthousiasme ontvangen. Zo liet Jeanette Voogt van ACW in het verleden al weten: “Wij doen al enige jaren mee met de actieweek en we zien als organisatie dat een klein gebaar voor een ander iets groots kan betekenen.”
De actieweek is van 11 tot en met 22 december en wordt onder de aandacht gebracht via #GlazenwassersHartZorg. Activiteiten aanmelden in het kader van deze actieperiode kan bij Schoonmakend Nederland.