De leverancier van schoonmaakoplossingen wil met de campagne aandacht vragen voor een duurzamere manier van schoonmaken en laten zien dat dit niet altijd moeilijk hoeft te zijn. Die duurzaamheid brengen ze onder in drie pijlers:
- Planet: de planeet lijdt onder overmatig waterverbruik, vervuiling en CO2-uitstoot. In de schoonmaakindustrie zijn er veel manier om snel impact te maken, groot en klein. Bijvoorbeeld door te kiezen voor milieuvriendelijke schoonmaakproducten en -methoden verkleinen bedrijven hun ecologische voetafdruk en dragen zo bij aan een schonere wereld.
- People: het welzijn van schoonmaakpersoneel is essentieel. Te vaak wordt het harde werk dat zij verrichten over het hoofd gezien. Door bewuste keuzes te maken in producten en processen kunnen bedrijven zorgen voor betere werkomstandigheden, wat resulteert in een positievere werkcultuur en gelukkiger personeel.
- Profit: duurzaamheid en financiële winst hoeven niet twee uiteinden van het spectrum te zijn. Door efficiënte schoonmaakmethoden te implementeren en kosteneffectieve producten te kiezen, houden bedrijven hun schoonmaakkosten onder controle, terwijl ze tegelijkertijd hun impact op het milieu verminderen.
Kleine veranderingen, grote impact
Kleine veranderingen, grote impact; dat is het motto van de campagne. Een radicale verandering is lang niet altijd nodig om toch echte impact te kunnen maken. Meerdere kleine veranderingen dragen net zo goed bij en kunnen in elke laag in de schoonmaakorganisatie geïmplementeerd worden. daarom biedt BOMA 92 tips met veranderingen die zo toe te passen zijn. Denk aan manieren om de hoeveelheid restafval te beperken of om de chemische belasting van het schoonmaakwerk op het milieu zoveel mogelijk te verminderen. Op de website van de campagne staan al enkele tips. Je kunt hier ook meedoen met Let’s Rethink Cleaning.