SMB Willems ontvangt opnieuw MVO-Keurmerk  

SMB Willems ontvangt opnieuw MVO-Keurmerk  

SMB Willems ontving onlangs opnieuw het MVO-keurmerk. De schoonmaakorganisatie is getoetst op hun inspanning op het gebied van milieu en ontwikkeling. Ook is er gekeken naar hoe de organisatie zich inzet voor hun medewerkers. Het resultaat? Een hoge beoordeling en daardoor verlenging van het MVO-Keurmerk.

MB Willems heeft de ambitie om te verduurzamen. Niet alleen in belang van hun eigen organisatie, maar ook voor de wereld om ons heen. Om deze reden heeft de schoonmaakorganisatie ervoor gekozen om een partnership aan te gaan met MVO Nederland. MVO Nederland laat schoonmaakondernemers de marktkansen van maatschappelijk verantwoord ondernemen zien, faciliteert onderlinge samenwerkingen met andere partners en geeft praktische informatie om concreet met MVO en duurzaamheid aan de slag te kunnen gaan.  

Verschillende redenen voor verlenging  

Het MVO-Keurmerk is verlengd om verschillende redenen. Zo heeft de organisatie zich ingezet voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook bieden ze verschillende opleidingsprogramma’s aan, hanteren ze diverse duurzaamheidsmaatregelen en ondersteunen ze maatschappelijke initiatieven. Zo kunnen de medewerkers aan hun conditie werken met het FIT-programma, kregen alle medewerkers dit jaar op Valentijnsdag een verassing en reikt SMB Willems ieder jaar een mooi presentje uit op de Dag van de schoonmaker. 

Maatschappelijk en sociaal verantwoord bedrijf   

Door de verlenging van het keurmerk, laat SMB Willems blijken dat zij niet alleen uitblinken in de schoonmaak. Zij zijn een echt maatschappelijk en sociaal verantwoord bedrijf. Met de verlenging van het keurmerk zijn ze dan ook ontzettend blij. “Natuurlijk zijn wij erg trots op deze verlenging”, aldus SMB Willems.  

Lees ook:

Ian Smeijers (Stichting Nelis): "Met lastige jongens moet je niet gaan tafeltennissen"

Ian Smeijers (Stichting Nelis): "Met lastige jongens moet je niet...

De Volkskrant publiceerde afgelopen week een interview met Ian Smeyers, die, "geboren als white trash", als zeventienjarige jongen zijn eigen glazenwasbedrijf begon. In het begin met het doel lekker geld te verdienen, maar ondertussen vanuit het gedachtengoed van sociaal ondernemerschap. Hij biedt nu met zijn Stichting Nelis leerwerktrajecten aan aan jongeren die zich aan de rand van de maatschappij bevinden. Inmiddels heeft hij ruim 500 mensen aan werk geholpen.

Sodexo tekent convenant met Landelijk Werkgeversservicepunt van UWV

Sodexo tekent convenant met Landelijk Werkgeversservicepunt van UWV

Sodexo tekende op 21 oktober 2024 een convenant met het Landelijk Werkgeversservicepunt (WSP) van UWV. Daarmee verstevigen en bestendigen zij de de samenwerking die al ruim twee jaar bestaat. Om zo samen nog meer mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan helpen. Ook het Landelijk Werkgeversservicepunt Gemeenten (LWSPG) sluit nu aan bij dit convenant.

Vlnr.: Cindy Broersen (Breedweer), Jack Stuifbergen (Breedweer), Henk van Eijk (Breedweer) en Ann Kusters (FNO).

Breedweer en Impact door Groei gaan samen maatschappelijke impact...

Breedweer Facilitaire Diensten en Impact door Groei, een programma van FNO, slaan de handen ineen om het financiële systeem en de inkoopprocessen te veranderen. "We hebben een transitiebudget tot onze beschikking om reguliere bedrijven in onze sector over te nemen en impactvoller te maken," zegt Jack Stuifbergen, directeur van Breedweer.

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen

B2-Cleaning behaalt Trede 3 op de Prestatieladder Socialer Ondernemen

B2-Cleaning heeft Trede 3 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Uit de onafhankelijke toetsing blijkt dat B2-Cleaning op kwalitatieve wijze een bovengemiddelde bijdrage levert aan sociaal ondernemen.