Hotel Marriott The Hague laat zien hoe een goede ketensamenwerking eruit kan zien. General Manager André vertelt over de schoonmaakmedewerkers in zijn hotel: “Zij horen bij het hotel, net als al het andere personeel. Wij betrekken de schoonmakers zoveel mogelijk bij alles, van personeelsuitjes tot overleggen. Ze horen bij ons team en zijn essentieel voor de gastenbeleving.” Het schoonmaakpersoneel is in dienst bij EW Facility Services. Rayonmanager Thijs erkent dat het goed gaat bij Marriott: “We hebben een goed team en de lijntjes zijn kort.”
Trots en blij
Het personeel ervaart het werken in het Marriott als zeer prettig. Hoofd Housekeeping Radj Ganga kan dat beamen: “Het voelt niet alsof wij van een extern bedrijf zijn. We worden betrokken bij het hotel. Iedereen staat er voor elkaar, het voelt als een grote familie.” Koffie, taart, toespraakjes en een groepsfoto gingen vooraf aan het daadwerkelijke ondertekenmoment. Ook was er tijd voor een gezellig praatje met de medewerkers. Zij zijn trots en blij. Het ondertekenen van de Code geeft ze een boost: het management legt vast dat er aandacht en respect is voor de schoonmakers.
Tweede huis
Voorzitter van de Code Schoonmaak Bert van Boggelen was enthousiast over de samenwerking tussen de partijen. “Ik was onder de indruk van wat de medewerkers mij vertelden. Ze ervaren echt dat ze bij het hotel en het team horen, het is hun tweede huis. Dat er maar veel hotels op deze manier mogen volgen.”