De samenwerking kenmerkt zich door het gevoel van een echte partnerschap met heldere communicatie en is gericht op het bieden van een vijfsterren gastbeleving. Sting Mulders, Operations Manager The Hague Marriott Hotel: “Ik ben ervan overtuigd dat we samen een mooie toekomst tegemoet gaan. Iedere dag zetten we een stap om het nog beter te doen.”
Flexibiliteit, kwaliteit en proactiviteit
Het kwaliteitsniveau, de flexibele uitvoering en op maat gemaakte oplossingen. Dat waren in 2017 de criteria waardoor The Hague Marriott Hotel besloot de schoonmaakdienstverlening aan EW toe te vertrouwen. De flexibiliteit, kwaliteit, het proactieve schoonmaakteam en de hospitality filosofie, in combinatie met een goede samenwerking, vormt de basis voor de voortzetting van de samenwerking. Mulders vervolgt: “Ik ben heel tevreden over het schoonmaakteam. Ze gaan verder dan alleen zorgen dat alle ruimtes schoon zijn. Er is een goede band met de collega’s binnen het hotel. Daarnaast maken ze onze gasten ook op andere manieren blij.” Janneke Verkerk, Algemeen Directeur EW Facility Services vult aan: “Die extra stap zetten, gastvrijheid en bijdragen aan de vijfsterren gastbeleving zit diepgeworteld in het DNA van onze collega’s. Fijn om te zien dat dit door The Hague Marriott Hotel ook zo ervaren wordt.”
Samenwerking intensiveren
In de samenwerking kijken The Hague Marriott Hotel en EW continu naar mogelijkheden om het iedere dag nog een beetje beter te doen, zowel op het gebied van kwaliteit als ook op duurzaamheid. Zo stapten ze van traditionele schoonmaakmiddelen over op schoonmaken met gestabiliseerd ozonwater. Beter voor het milieu en de schoonmaakmedewerkers. Ook werden de schoonmaakcollega’s breder opgeleid om flexibeler in te kunnen spelen op drukke periodes en implementeerde EW een transparant communicatiekanaal. Daardoor kan het team snel reageren op vragen.
Verkerk: “De komende jaren zijn gericht op borging, bewaking en doorontwikkelen van onze dienstverlening, bijvoorbeeld door een slimmere inzet van turn over tijdens lage en hoge seizoenen. Daarnaast richten we ons op het introduceren van innovaties en verder intensiveren van onze samenwerking om te anticiperen op de veranderende behoeften van gasten en hun beleving.” Mulders: “De afgelopen jaren hebben EW en The Hague Marriott Hotel elkaar steeds beter leren kennen. We weten van elkaar wat de verwachtingen zijn en wat we aan elkaar hebben. De komende jaren blijven we scherp naar de dienstverlening kijken. Er zullen uitdagingen zijn, maar dat gaat beide kanten op. We willen samen verbeteren zodat we gasten een fantastisch verblijf in ons hotel bieden.”
Zorg voor je medewerkers
Voor The Hague Marriott Hotel zijn mensen heel belangrijk: "Zorg goed voor je medewerkers en zij zullen goed voor de klanten zorgen” is hierin de filosofie. En dat geldt ook voor het schoonmaakteam. Als blijk van waardering voor de schoonmaakcollega’s van EW en ter inspiratie voor anderen, ondertekende general manager van The Hague Marriott Hotel André Aaij onlangs de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak. Aaij: “De code staat voor een eerlijke en nette behandeling van de schoonmaakmedewerkers in alle opzichten. Een focus die wij als The Hague Marriott Hotel al jaren intern hanteren door hen overal bij te betrekken en als onderdeel van óns team aan te duiden!” Verkerk ziet het als een mooie erkenning voor de schoonmaakmedewerkers van EW: “Wat The Hague Marriott hotel voor onze collega’s een fijne werkplek maakt, is dat er geen onderscheid tussen EW en de collega’s van het hotel wordt gemaakt. Ze maken naast EW ook onderdeel uit van de Marriott familie. Dat is voor zowel onze collega’s als de collega’s van Marriott het fundament waarop onze samenwerking prettig verloopt.”