Hoe kunnen we het werk voor de schoonmaker zo plezierig en gemakkelijk mogelijk maken? En hoe zorgen we ervoor dat de schoonmaker lekker in zijn vel zit en zich gewaardeerd voelt? Dat levert niet alleen voor de schoonmaker veel op, maar ook voor de werkgever en klant. Denk aan minder (ziekte)verzuim en een betere kwaliteit van dienstverlening.
In beeld
Wat de code beoogt is in beeld brengen wat er al aan gedaan wordt en nog kan worden om dit te bereiken. Concrete plannen dus van hoe bedrijven investeren in de schoonmaker, zowel bij de opdrachtgever als de opdrachtnemer. In de webinars van de code bespreken ze aan de hand van voorbeelden en verhalen van schoonmaakbedrijven die dit in de praktijk toepassen hoe zij dit doen en wat het effect daarvan is.
Nellen Schoonmaak
Het eerste webinar in deze reeks richt zich op de regelmogelijkheden voor de schoonmaker, vaste contracten en dagschoonmaak. Voorzitter van de Code Schoonmaak Bert van Boggelen zit aan tafel met eigenaar van Nellen Schoonmaak, Angel Nellen, en rayonleider Melissa de Cort.