"Zorginstellingen kunnen altijd extra hulp gebruiken, vooral als het gaat om onderhoud en aandacht voor bewoners. Wat dacht je van een dag waarop jouw team de ramen van een verpleeghuis wast of een buitenruimte opknapt? Of organiseer een gezellige activiteit voor de bewoners. Een klein gebaar kan een enorme impact hebben op het welzijn van de mensen die daar wonen. Het is een manier om als bedrijf echt iets te betekenen voor de je omgeving, buiten de reguliere bedrijfsactiviteiten om", aldus Westelaken.
Klantenbinding
Westelaken betoogt dat je tijdens de actieweek niet alleen de zorg verder helpt, maar ook kunt laten zien dat je bedrijf betrokken is bij de samenleving. "De actieweek is ook een perfect moment om positieve media-aandacht te genereren. Lokale media berichten graag over bedrijven die zich inzetten voor de gemeenschap. Zo krijg je niet alleen een positief verhaal in de pers, maar zet je jouw bedrijf ook op de kaart als een organisatie die verder kijkt dan commerciële belangen. Klanten kiezen steeds vaker voor bedrijven die verantwoordelijkheid nemen. Door deel te nemen aan deze actieweek, laat je zien dat jij dat doet. Benut deze aandacht en informeer je relaties."
Trotse medewerkers
Naast trots bij (potentiële) klanten, kunnen medewerkers inzet als deze vaak ook waarderen. Westelaken: "Niets motiveert meer dan werken voor een bedrijf dat zich om de samenleving bekommert. Uiteindelijk heeft elke medewerker familie. Het geeft een gevoel van trots en versterkt het teamgevoel. Deelname aan de actieweek biedt de kans om als team samen iets moois te doen en bij te dragen aan een betere wereld. Deze actieweek is dé kans om als glazenwassersbedrijf niet alleen de samenleving te helpen, maar ook je eigen bedrijf te versterken. Organiseer een activiteit bij een zorginstelling, help waar het nodig is en profiteer van de voordelen: een sterker imago, tevreden klanten en gemotiveerde medewerkers. Doe mee, geef terug en laat jouw bedrijf stralen tijdens de actieweek voor glazenwassers!"