De klachten aan het adres van het schoonmaakbedrijf gingen over slechte arbeidsomstandigheden voor de schoonmakers die werkten bij verschillende vestigingen van de hotelketen Van Der Valk. Er zou onder andere worden gerommeld met urenbriefjes, niet juist worden uitbetaald en de werknemers gaven aan slecht en respectloos te worden behandeld. CNV Vakmensen opende een meldpunt voor klachten.
Directie heeft nooit klachten ontvangen
Een woordvoerder van Jaquet & De Groot liet tegen RTV Drenthe weten dat het bedrijf zich niet herkent in de geschetste problemen, maar dat zij hun best zullen doen om alles goed op te lossen. Verder werd er gezegd dat het schoonmaakbedrijf baalt dat er nooit eerder klachten van medewerkers direct bij de directie zijn gemeld. Ze vinden het jammer dat het nu op zo’n manier moet gaan, want “we nemen onze medewerkers serieus”.
CNV steken laten vallen
De woordvoerder vertelt ook dat het schoonmaakbedrijf vindt dat CNV Vakmensen niet correct heeft gehandeld. Zo zou de vakbond het bedrijf niet tijdig op de hoogte hebben gesteld van de klachten en de ontstane situatie. “Hadden we maar eerder van de vakbond gehoord. We snappen ook niet zo goed dat CNV ons niet heeft gebeld, zodat we alles in een heel andere context hadden kunnen bespreken.”
Maar desondanks geeft het bedrijf te kennen dat zij uiteraard hun best gaan doen om de situatie te verbeteren.
Lees ook:
CNV: schrijnende arbeidsomstandigheden schoonmakers Van der Valk
Schoonmakers: vaker minder goede arbeidsomstandigheden