Commercieel directeur bij Asito Cindy Winkel vertelt dat het uitgangspunt van het bedrijf een saamhorigheidsgevoel is. “Ons hele bedrijf is uiteindelijk betrokken bij het bedanken, omdat we iedere dag samen met al onze collega’s zorgen voor een betere leefomgeving bij onze klanten.” De kernwaarden klant, eenvoud en samen vormden de basis voor de wijze waarop de actie vorm kreeg.
Bijzonder
Voordat de waarderingsvrachtwagen de weg op kon, werd deze eerst vanbinnen getransformeerd tot een gezellige huiskamer. Op de laadklep stond de boodschap: ‘Besef jij wel hoe bijzonder je bent?’. Met de secretaresses van de te bezoeken klanten waren afspraken op locatie ingepland. “Het was enorm leuk om bij aankomst bij het ‘overleg’ te zeggen dat we iets heel anders gingen doen."
MT-leden van Asito verwelkomden de klant en gingen met hem of haar in gesprek. Daarna kreeg de klant via een koptelefoon persoonlijk ingesproken complimenten te horen van schoonmakers en objectleiders die op de locatie van de klant werken. Bij vertrek volgde nog een persoonlijk en handgeschreven compliment van het Meisje van het Compliment. Klanten die niet zijn bezocht, kregen complimentenkaarten met een persoonlijke boodschap.
Hartverwarmend
De bijzondere bezoekjes vonden plaats gedurende november. Winkel: “Het is zo fijn om te horen dat onze collega’s zich thuis voelen bij onze klanten en ze dit ook hardop naar onze klanten uitspreken. De reacties van onze klanten waren dan ook hartverwarmend. Je zag echt dat ze werden geraakt door de ingesproken complimenten. Dat raakte mij ook.”