“We hebben een gastvrij ontvangst hoog in het vaandel staan en daar hoort een schoon, fris en goed ogend toilet bij.”
Op het openbare toilet tussen de supermarkt en de receptie van het vakantiepark werden door de onderzoekers nul bacteriekolonies aangetroffen. Daarmee scoorde dit toilet ruim beter dan de daaropvolgende als schoonste geteste toiletten. Daarnaast gaf de onderzoeker die het toilet testte de wc visueel ook nog eens een tien en de staat van het geheel werd met een negen beoordeeld. Hygiënebewust zijn ook de no touch-kranen die het vakantiepark in gebruik heeft. Al met al reden voor Service Management, het grootste platform in de professionele schoonmaak, en de schoonmaakgroothandel Facility Trade Group om naar Reeuwijk af te reizen. Met de oorkonde voor schoonste toilet van Nederland (in totaal werden er 150 toiletten getest door heel het land), gebak en bloemen.
Gastvrij ontvangst
Daar toonden Tahir Gasimov en Yusuf Celik, schoonmakers in dienst van schoonmaakbedrijf Asito en verantwoordelijk voor onder andere de openbare toiletten bij dit Landal-park, zich verheugd over de verkiezing. Het applaus voor hen kwam van Chantal Bakker, Projectleider bij Asito, en Arjan van Esveld, Parkmanager van Landal De Reeuwijkse Plassen. Die laatste: “We hebben een gastvrij ontvangst hoog in het vaandel staan en daar hoort een schoon, fris en goed ogend toilet bij. Het feit dat we hebben gewonnen is ook bijzonder, omdat we nog niet zo lang bestaan: sinds december 2016. In die tijd zijn we een drukbezocht park geworden. Ook nu zijn alle vakantiehuisjes bezet. Dat we het dan zo schoon weten te houden, is een compliment voor beide mannen die zich daar continu voor inzetten.”
Wil je meer weten over de ervaringen van de testers van het Nationaal Toiletonderzoek? Of ben je benieuwd naar de nieuwste toilettrends? Je leest erover in het nieuwe digimagazine Service Management 5! >>