Het nieuwe kantoor (met een oppervlakte van 63.500 m²) is dit najaar geopend voor medewerkers en bezoekers. Het gebouw is duurzaam, intelligent, maar bovenal een creatieve en gastvrije ontmoetingsplek. “Onze Campus kenmerkt zich door speelse vormen en de aanwezig van natuurlijk licht, door de volledig in glas uitgevoerde gevel en twee grote atria. Het vele glas is het visitekaartje van het gebouw, maar tegelijkertijd een uitdaging voor de schoonmaak. CSU nam onze zorgen weg met een goed doordacht plan”, vertelt Angeline Zijlstra-Mehilal, manager Workspace Services HQ Booking.com. Het bedrijf was ook meteen gecharmeerd van de verfrissende visie van CSU op hospitality en de samenwerking met onderaannemers in afvalmanagement, sanitaire supplies en glasbewassing.
Duurzaan en milieubewust
Duurzaamheid staat bij beide bedrijven hoog in het vaandel. Daarom is gekozen voor schoonmaak met circulaire middelen en materialen, minder energiegebruik en minimalisatie van bedrijfsafval. Daarnaast zijn de schoonmakers getraind in duurzaam en milieubewust werken.
Datagedreven manier van schoonmaken
Bovendien wordt een datagedreven manier van schoonmaken toegepast, het zogeheten BE Clean. Commercieel directeur CSU Diane van Dijk: “We maken schoon wat nodig is en geven de medewerker de ruimte dat stapje extra te maken, zodat zij echt bijdragen aan de totale hospitality beleving in de Campus.”
Taakverbreding
Leuke wetenswaardigheid is dat CSU ook de handyman-diensten op de Campus gaat verzorgen. Schoonmaakmedewerkers die hiervoor speciaal worden opgeleid groeien door naar deze functie. Het bedrijf verenigt bovendien alle facilitaire dienstverleners die werkzaam zijn in de Campus, zoals catering, beveiliging en groenvoorziening, in de Facilitaire Coalitie.