Of het gaat om milieuvriendelijker werken, het inzetten van innovaties zoals een exoskelet om het werk lichter te maken of het bevorderen van inclusiviteit, iedereen bij het schoonmaakbedrijf kan op een eigen manier de duurzaamheid vergroten.
Goed werkgeverschap
Daar valt ook goed werkgeverschap onder, iets wat Mols nastreeft. Met een goede beloning, arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden. Ook is er aandacht voor de ontwikkeling van medewerkers, het vergroten van de financiële weerbaarheid van mensen en eventueel begeleiding bij het zoeken naar beter passend werk als huidige werkzaamheden niet meer lukken. “Als schoonmakers tevreden zijn, dan stralen ze dat uit. Uiteindelijk zien we die hoge medewerkerstevredenheid ook weer terug in een hoge klanttevredenheid. En als klanten onze mensen waarderen, is daarmee de cirkel rond.”
In ontwikkeling blijven
Een belangrijke verandering bij Asito is de overgang van de regiostructuur naar een segmentstructuur met specialistische kennis per sector. Het vereenvoudigen en automatiseren van processen zijn vervolgstappen. Mols: “Asito, landelijk opererend met ruim 9.000 werknemers, is niet alleen klaar voor het maken van een groeisprong, maar kan zich nu ook goed doorontwikkelen voor de toekomstige generaties.”
Het volledige interview lees je op MT/Sprout