CSU is beste schoonmaakpartner van Nederland volgens MT500

CSU is beste schoonmaakpartner van Nederland volgens MT500

CSU is in het jaarlijks onderzoek van Management Team uitgeroepen tot het beste schoonmaakbedrijf in Nederland. Daarmee voeren zij dit jaar de MT500-lijst aan in de categorie Catering, schoonmaak, beveiliging en overige facilitaire dienstverlening. CSU reageert verheugd: "We zijn trots op deze notering en dat we het verschil maken door bij onze kern te blijven: De wereld schoner maken." Het bedrijf bedankt dan ook alle medewerkers die deze uitkomst mogelijk hebben gemaakt. "Compliment aan jou, want zonder jou hadden wij dit niet gekund."

MT/Sprout presenteert jaarlijks de MT500, een lijst van 500 Nederlandse bedrijven met de beste reputatie in het bedrijfsleven. Aan het onderzoek werkten dit jaar duizenden managers mee. Bovenaan de ranglijst staat in de top drie ASML, De Efteling en DAF Trucks.

Nummer 1

CSU staat in de categorie schoonmaak, catering, beveiliging en diverse zakelijke dienstverlening bovenaan, op plek 136, en is daarmee de beste schoonmaakpartner van Nederland. Verderop in de lijst staan meer bekende schoonmaakbedrijven uit deze categorie waaronder: ISS Facility Services, Dolmans Groep, Asito, Vebego (incl Hago), Facilicom, D & B The Facility Group en EW Facility Services.

Datagestuurd schoonmaken

Datagestuurd schoonmaken komt steeds vaker voor bij CSU, zo geeft John van Hoof, voorzitter van de Raad van Bestuur van CSU, aan in een interview met MT/Sprout. Sensoren meten het gebruik van kantoorruimtes – de vervuilingsgraad- en de software vertaalt dan naar een werkprogramma dat de schoonmaker uitleest op zijn of haar tablet. Dit helpt bij efficiënt werken. “Zo kun je met de inzet van een bepaald aantal uren de kwaliteit verhogen, meer daar schoonmaken waar het echt nodig is. Wij sturen er actief op dat (nieuwe) mensen het erkende vakdiploma halen. Hierin zitten techniek – sinds corona zijn de technische eisen van schoonmaken nog hoger – en veiligheid; kunnen werken met de juiste middelen. En gedrag: er zit ook een hospitality-aspect aan het werk.”

Duurzame inzetbaarheid

Investeren in duurzame inzetbaarheid doet CSU ook via het programma ‘Fris in je Werk’. “Wij willen dat onze mensen fysiek, mentaal en financieel fit zijn. Dus bieden we hen onder meer gratis fysiotherapie, psychische ondersteuning, schuldhulpverlening en budgetcoaching.” Ook sporten behoort tot de opties. Het familiebedrijf vindt het ook belangrijk om kanten te bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Op 16 september is Vebego Cleaning Services gestart met de campagne 'cruciale schakels', waarin ze hun schoonmaakcollega's centraal stellen. Dit als navolging van het onderzoek dat Vebego samen met onderzoeksbureau Markteffect heeft uitgevoerd onder 1.008 werkenden in Nederland.

Schoonmaakbedrijven positief over nieuwe cao schoonmaak: "Loon verhogen doe je om de poort open te zetten" 

Schoonmaakbedrijven positief over nieuwe cao schoonmaak: "Loon...

De nieuwe cao schoonmaak- en glazenwassersbranche ligt er en de branche werkt er ondertussen alweer twee maanden onder. Met nieuwe loonsverhogingen, een vastgelegde reiskostenvergoeding en loyaliteitsbonus en nieuwe afspraken over opleidingen en het aantrekkelijk houden van het vak, is het weer even inregelen voor schoonmaakbedrijven. Hoe kijkt de branche aan tegen de nieuwe cao? We vroegen een groot, midden en klein bedrijf om een dwarsdoorsnede van de branche te krijgen.

Slechts helft werkend Nederland kent schoonmaker bij naam

Slechts helft werkend Nederland kent schoonmaker bij naam

Bijna acht op de tien werkende Nederlanders beschouwt schoonmakers als waardevolle collega's. Toch kent slechts 53 procent de schoonmaker van zijn werkplek bij naam. Ook overweegt ruim de helft van werkend Nederland een andere baan te zoeken als de werkomgeving vies en niet opgeruimd is. Dat blijkt onderzoek van schoonmaakbedrijf Vebego Cleaning Services in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect onder 1.008 werkenden in Nederland.

Diane van Dijk-Loois, algemeen directeur CSU

Blog Diane van Dijk: Goud voor schoonmaak!

Glimmend gespierde lichamen. Een geconcentreerde blik op de bal. De voorovergebogen houding die explosief verandert in een uitgestrekte smash. Voor de tv zit ik te genieten van het beachvolley dat onder de Eiffeltoren plaatsvindt. Na een drukke werkdag is het heerlijk ontspannen kijken naar de inspanning van de olympische atleten!