Diane van Dijk ziet hoe BE Clean in de praktijk werkt tijdens CSU MeewerkWeek

Diane van Dijk ziet hoe BE Clean in de praktijk werkt tijdens CSU MeewerkWeek

Een dierentuin, een ziekenhuis, de RAI en op kantoor. Diane van Dijk heeft al meerdere keren meegedaan aan de jaarlijkse CSU MeewerkWeek en zo al heel wat collega's geholpen met schoonmaken op diverse locaties. Dit jaar ging de commercieel directeur van CSU, gestoken in een groen T-shirt, vol enthousiasme op pad met Vitas. En zo zag ze in de praktijk hoe BE Clean werkt, het datagedreven systeem dat bijhoudt welke automaat aan de beurt is voor schoonmaak.

De CSU MeewerkWeek is in 2005 in het leven geroepen. Directie, management en kantoorpersoneel kunnen tijdens deze week minimaal één dagdeel meewerken met alle schoonmaakmedewerkers. De achterliggende gedacht is om zo de afstand tot de werkvloer te verkleinen. Voor Van Dijk is het zeker de achtste keer dat ze meedoet. Ditmaal mocht ze samenwerken met Vitas en hem helpen bij het onderhoud plegen aan de koffieautomaten in allerlei bedrijven in en rond Den Bosch. “Ik heb mede dankzij Vitas een supergezellige gevarieerde en leerzame meewerkdag gehad.”

Waardering is bepalend voor werkgeluk

In haar verhaal op de website van CSU vertelt ze dat ieder jaar dat ze meewerkt weer een scat aan nieuwe ervaringen en inzichten krijgt. “Ik ontdek weer een andere vorm van schoonmaakdienstverlening. Wat ik tot nu toe in alle meewerkdagen heb ervaren, is dat contact hebben met en waardering krijgen van je klant bepalend is voor werkgeluk. En dat zit vandaag wel goed. Ik merk dat hij graag gezien is bij alle locaties waar wij komen. Het valt mij op dat Vitas fantastische voelsprieten heeft voor hospitality.”

Vitas zit in het team voor het onderhoud van koffieautomaten. Hij is enthousiast gebruiker van BE Clean, het datagedreven systeem dat bijhoudt welke automaat aan de beurt is voor schoonmaak. “Ik was een paar jaar geleden zelf nauw betrokken bij de ontwikkeling van BE Clean. Samen met teams van ICT, commercie end e operatie hebben we deze innovatie uitgedacht. Heel gaaf om er nu echt in de praktijk mee te werken.”

Lees ook:

ACM grijpt in bij twee commerciële schuldhulpaanbieders

ACM grijpt in bij twee commerciële schuldhulpaanbieders

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft opgetreden tegen twee onlineaanbieders van schuldhulp. Volgens de toezichthouder maakten de websites Schuldhulpverlening-Nederland.nl en schuldsanering.help niet duidelijk genoeg dat zij een betaalde dienst aanboden, waardoor consumenten konden denken dat het een gratis dienst van de gemeente was.

Edgar van Engelen. Foto: Henk Snaterse.

Blog Edgar van Engelen: Samenwerken

Nog een paar maanden en het jaar 2024 komt ten einde. Voor mij persoonlijk was het een emotioneel jaar, waarin ik het verlies van onze oudste zoon een plek moest zien te geven. Ik kan eerlijk zeggen dat dit een moeilijke opgave is en dat ik nog dagelijks bezig ben met het verwerken, alsof de wereld stil staat en aan ons voorbijgaat. Het is een wereld waarin tegenstellingen steeds verder worden uitvergroot. Een wereld die eigenlijk meer zou kunnen leren van de zienswijze van mijn oudste zoon (en ook van mijn jongste zoon). Een manier van kijken naar andere mensen, als mensen en niet als iemand met een andere mening of religieuze achtergrond. Niet als iemand met een andere culturele achtergrond of etniciteit. Nee, de wereld kan veel leren van onze medemensen met een verstandelijke beperking. Vaak denk ik dat juist de zogenaamd 'gezonde' mensen een beperking hebben als je leest wat ze elkaar toewensen op sociale media. De wereld gaat aan mij voorbij en toch sta ik er middenin. Dagelijks mag ik ervaren dat er meer is dan elkaar de maat nemen op de socials.

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Op 16 september is Vebego Cleaning Services gestart met de campagne 'cruciale schakels', waarin ze hun schoonmaakcollega's centraal stellen. Dit als navolging van het onderzoek dat Vebego samen met onderzoeksbureau Markteffect heeft uitgevoerd onder 1.008 werkenden in Nederland.

Droombox helpt schoonmaakmedewerkers met basisvaardigheden

Droombox helpt schoonmaakmedewerkers met basisvaardigheden

Er zijn al veel programma's, subsidies en instrumenten om mkb'ers te helpen bij de aanpak van laaggeletterdheid onder hun medewerkers. Maar wanneer zet je wat in en waarom zou je tijd en energie steken in de basisvaardigheden van je werknemers? Stichting Lezen en Schrijven is in het project MKB-ActieLAB aan de slag gegaan met deze vragen, waarbij ze samenwerkten met mkb'ers in de schoonmaakbranche.