Uit het onderzoek kwam een aantal opvallende resultaten. Zo beschouwt bijna acht op de tien werkende Nederlanders schoonmakers als waardevolle collega’s. Maar toch kent slechts 53 procent de schoonmaker van zijn werkplek bij naam. Werknemers gaven aan dat een schone werkomgeving hun productiviteit positief beïnvloedt. Ruim de helft (53 procent) van de werkenden geeft wel aan dat de schoonmaakwerkzaamheden het liefst buiten werktijd moeten gebeuren. "We zijn blij dat het onderzoek bevestigt wat we al vermoedden: mensen hechten veel waarde aan een schone werkplek, en schoonmaakwerk is onmisbaar voor onze samenleving."
Onmisbaar
"Onze schoonmakers zijn de drijvende kracht achter het succes van Vebego Cleaning Services", aldus het schoonmaakbedrijf. "Ze zijn betrokken, verantwoordelijk en geïntegreerd in de dagelijkse activiteiten van onze klanten. We beschouwen hen niet alleen als werknemers, maar als onmisbare partners die bijdragen aan een schone en veilige omgeving voor iedereen. Hun werk gaat verder dan oppervlakkige netheid; ze zorgen voor hygiëne, comfort en een aangename werkomgeving."Daarom staand e verhalen van de medewerkers centraal in de nieuwe campagne. Deze verhalen laten zien hoe schoonmakers onmisbaar zijn binnen onze maatschappij.
Collega's in de hoofdrol
Schoonmaakwerk is essentieel voor een schone en veilige omgeving. Vebego ziet dat schoonmakers deze taak ook uiterst serieus noemen en zich vaak verbonden voelen met de klant waar ze werken. "Met de campagne ‘cruciale schakels’ laten we zien hoe belangrijk schoonmakers zijn voor onze samenleving. Ze zijn de onmisbare krachten achter een prettige werkomgeving. Daarom zetten we onze collega’s in de spotlight en geven we ze de waardering die ze verdienen." De komende maanden schitteren de Vebego-colega's op billboards langs snelwegen, paginagroot in het Financieel Dagblad en hoor je ze op de landelijke radio.