ACM grijpt in bij twee commerciële schuldhulpaanbieders

ACM grijpt in bij twee commerciële schuldhulpaanbieders

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft opgetreden tegen twee onlineaanbieders van schuldhulp. Volgens de toezichthouder maakten de websites Schuldhulpverlening-Nederland.nl en schuldsanering.help niet duidelijk genoeg dat zij een betaalde dienst aanboden, waardoor consumenten konden denken dat het een gratis dienst van de gemeente was.

Deze indruk werd versterkt doordat de websites gebruikmaakten van plaatsnamen en schuldhulpinformatie van gemeentes. "Mensen met schulden hebben recht op een gratis schuldhulptraject via de gemeente. Commerciële aanbieders die zich toch op deze mensen richten, moeten heel duidelijk vermelden dat hun aanbod niet gratis is", licht Edwin van Houten, directeur Consumenten van de ACM, de overtreding toe.

Offline

De websites van Schuldhulpverlening-Nederland.nl zijn inmiddels offline, schuldsanering.help heeft duidelijk aangegeven dat het om een betaalde dienst gaat.

Lees meer:

Edgar van Engelen. Foto: Henk Snaterse.

Blog Edgar van Engelen: Samenwerken

Nog een paar maanden en het jaar 2024 komt ten einde. Voor mij persoonlijk was het een emotioneel jaar, waarin ik het verlies van onze oudste zoon een plek moest zien te geven. Ik kan eerlijk zeggen dat dit een moeilijke opgave is en dat ik nog dagelijks bezig ben met het verwerken, alsof de wereld stil staat en aan ons voorbijgaat. Het is een wereld waarin tegenstellingen steeds verder worden uitvergroot. Een wereld die eigenlijk meer zou kunnen leren van de zienswijze van mijn oudste zoon (en ook van mijn jongste zoon). Een manier van kijken naar andere mensen, als mensen en niet als iemand met een andere mening of religieuze achtergrond. Niet als iemand met een andere culturele achtergrond of etniciteit. Nee, de wereld kan veel leren van onze medemensen met een verstandelijke beperking. Vaak denk ik dat juist de zogenaamd 'gezonde' mensen een beperking hebben als je leest wat ze elkaar toewensen op sociale media. De wereld gaat aan mij voorbij en toch sta ik er middenin. Dagelijks mag ik ervaren dat er meer is dan elkaar de maat nemen op de socials.

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Op 16 september is Vebego Cleaning Services gestart met de campagne 'cruciale schakels', waarin ze hun schoonmaakcollega's centraal stellen. Dit als navolging van het onderzoek dat Vebego samen met onderzoeksbureau Markteffect heeft uitgevoerd onder 1.008 werkenden in Nederland.

Droombox helpt schoonmaakmedewerkers met basisvaardigheden

Droombox helpt schoonmaakmedewerkers met basisvaardigheden

Er zijn al veel programma's, subsidies en instrumenten om mkb'ers te helpen bij de aanpak van laaggeletterdheid onder hun medewerkers. Maar wanneer zet je wat in en waarom zou je tijd en energie steken in de basisvaardigheden van je werknemers? Stichting Lezen en Schrijven is in het project MKB-ActieLAB aan de slag gegaan met deze vragen, waarbij ze samenwerkten met mkb'ers in de schoonmaakbranche.

Welzijn personeel cruciaal voor bedrijfsgroei

Welzijn personeel cruciaal voor bedrijfsgroei

Hoewel de economie kwakkelt, is de arbeidsmarkt nog steeds zeer krap. ABN AMRO verwacht voor de meeste sectoren een voorzichtig herstel dit jaar, dat in 2025 verder doorzet. Naar verwachting kampen ondernemers met een structureel tekort aan arbeidskrachten, mede door de vergrijzing.