Vier vrijdag 14 juni De Dag van de Schoonmaker

Vier vrijdag 14 juni De Dag van de Schoonmaker

De negende Dag van de Schoonmaker staat in teken van Waardering. Deze erkenning verdienen álle schoonmakers van Nederland. Dagelijks, maar zeker op vrijdag 14 juni in de vorm van aandacht, een compliment en/of attentie. "De Dag van de Schoonmaker benadrukt de trots en het respect voor alle schoonmakers en specialistisch reinigers, zoals glazenwassers, gevelreinigers, vloeronderhoudsmedewerkers, huishoudhulpen, cleanroom en industrieel schoonmakers", vertellen vrijwilligers Marlies, Petra, Carlijn en Denise.

De Dag van de Schoonmaker is dé dag waarop we alle (specialistische) schoonmaakmedewerkers in het zonnetje zetten en laten stralen. Hoe? Door je schoonmaakmedewerker(s) te bedanken. Een bedankje geven, geeft een voldaan gevoel en een bedankje ontvangen, geeft nóg meer het gevoel van waardering.

Waardering

Het DDVDS-team onderbouwt het thema van waardering: “In heel Nederland, op elke plek en op ieder moment beleven we de waarde van hygiëne. Hygiëne is essentieel voor ons welzijn. Op vrijdag 14 juni vieren we daarom samen De Dag van de Schoonmaker, want door hun toegevoegde waarde voor ons aller welzijn verdienen de schoonmakers waardering én aandacht én respect. Het schoonmaakvak is onmisbaar, (te) vaak onzichtbaar en (te) vaak onderschat. Daarom kiezen we voor waardering.”

Missie ddvds

“Wij gunnen alle (specialistische) schoonmakers in dienst of eigendienst elke dag een fijne dag met waardering", vervolgt het team. "Op De Dag van de Schoonmaker verdienen alle schoonmakers een bedankje, in welke vorm dan ook: aandacht, compliment, presentje, samen een kopje koffie of thee drinken. We wensen iedereen nu al een stralende dag!” Om die waardering extra te laten zien, kun je je schoonmaakbedrijf- of dienst gratis aanmelden op de website. Hier vind je ook meer informatie en promotiemateriaal.

Lees meer:

ACM grijpt in bij twee commerciële schuldhulpaanbieders

ACM grijpt in bij twee commerciële schuldhulpaanbieders

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft opgetreden tegen twee onlineaanbieders van schuldhulp. Volgens de toezichthouder maakten de websites Schuldhulpverlening-Nederland.nl en schuldsanering.help niet duidelijk genoeg dat zij een betaalde dienst aanboden, waardoor consumenten konden denken dat het een gratis dienst van de gemeente was.

Edgar van Engelen. Foto: Henk Snaterse.

Blog Edgar van Engelen: Samenwerken

Nog een paar maanden en het jaar 2024 komt ten einde. Voor mij persoonlijk was het een emotioneel jaar, waarin ik het verlies van onze oudste zoon een plek moest zien te geven. Ik kan eerlijk zeggen dat dit een moeilijke opgave is en dat ik nog dagelijks bezig ben met het verwerken, alsof de wereld stil staat en aan ons voorbijgaat. Het is een wereld waarin tegenstellingen steeds verder worden uitvergroot. Een wereld die eigenlijk meer zou kunnen leren van de zienswijze van mijn oudste zoon (en ook van mijn jongste zoon). Een manier van kijken naar andere mensen, als mensen en niet als iemand met een andere mening of religieuze achtergrond. Niet als iemand met een andere culturele achtergrond of etniciteit. Nee, de wereld kan veel leren van onze medemensen met een verstandelijke beperking. Vaak denk ik dat juist de zogenaamd 'gezonde' mensen een beperking hebben als je leest wat ze elkaar toewensen op sociale media. De wereld gaat aan mij voorbij en toch sta ik er middenin. Dagelijks mag ik ervaren dat er meer is dan elkaar de maat nemen op de socials.

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Vebego zet schoonmaker centraal in campagne Cruciale schakels

Op 16 september is Vebego Cleaning Services gestart met de campagne 'cruciale schakels', waarin ze hun schoonmaakcollega's centraal stellen. Dit als navolging van het onderzoek dat Vebego samen met onderzoeksbureau Markteffect heeft uitgevoerd onder 1.008 werkenden in Nederland.

Droombox helpt schoonmaakmedewerkers met basisvaardigheden

Droombox helpt schoonmaakmedewerkers met basisvaardigheden

Er zijn al veel programma's, subsidies en instrumenten om mkb'ers te helpen bij de aanpak van laaggeletterdheid onder hun medewerkers. Maar wanneer zet je wat in en waarom zou je tijd en energie steken in de basisvaardigheden van je werknemers? Stichting Lezen en Schrijven is in het project MKB-ActieLAB aan de slag gegaan met deze vragen, waarbij ze samenwerkten met mkb'ers in de schoonmaakbranche.