Zaken als vertrouwen, trots en plezier staan centraal in het GPTW-onderzoek. Blijkbaar zitten die waarden bij Alpheios wel goed volgens de medewerkers. Zo komt naar voren dat 99 procent vindt dat ze eerlijk worden behandeld, ongeacht hun seksuele geaardheid. 97 procent van de medewerkers geeft aan dat ze ook eerlijk worden behandeld, ongeacht hun geslacht, etnische herkomst en/of geloofsovertuiging. Dat zijn mooie scores en daar is het schoonmaakbedrijf dan ook erg trots op. De hoogste score krijgt Alpheios van zijn medewerkers op de waarde kameraadschap.
Trots en vitaal
Via sociale media laat het bedrijf weten: “Onze passie? Trotse en vitale klanten! Dat kan alleen wanneer ook wij trots en vitaal zijn. En we voelen en weten waarom we ons werk doen. Dit is een van de redenen waarom we dit jaar het Great Place to Work Nederland certificeringstraject hebben doorlopen. Het onderzoek geeft ons een helder beeld van hoe onze medewerkers de organisatie ervaren en zich écht voelen op het vlak van vertrouwen, trots en plezier. We zijn ontzettend blij met de mooie resultaten uit het onderzoek, maar vooral ook samen trots op de bijdrage die we mogen leveren voor onze klanten.”
Werkcultuur hoog op de agenda
Alpheios werkt doorlopend aan het bouwen en onderhouden van een goede organisatiecultuur. Hieronder vallen zaken als transparantie over de werkcultuur, bewijslast op het gebied van duurzaamheid en weren waar je als schoonmaakorganisatie voor staat. Maar ook de tevredenheid van medewerkers staat hoog op de agenda. Dat uit zich onder andere in een uitgebreid inwerkprogramma van vijf fulltime dagen verspreid over vijf weken voor alle nieuwe medewerkers. Tijdens dit programma leren zij niet alleen de organisatie en de werkzaamheden goed kennen, maar ook hun nieuwe collega’s.