Alpheios is Great Place To Work gecertificeerd

Alpheios is Great Place To Work gecertificeerd

Alpheios heeft het afgelopen jaar intensief onderzoek gedaan naar de tevredenheid van zijn medewerkers. Op basis van de onderzoekresultaten heeft Great Place To Work (GPTW) de schoonmaakorganisatie de certificering uitgereikt. Daarmee mag Alpheios zich officieel a great place to work noemen.

Zaken als vertrouwen, trots en plezier staan centraal in het GPTW-onderzoek. Blijkbaar zitten die waarden bij Alpheios wel goed volgens de medewerkers. Zo komt naar voren dat 99 procent vindt dat ze eerlijk worden behandeld, ongeacht hun seksuele geaardheid. 97 procent van de medewerkers geeft aan dat ze ook eerlijk worden behandeld, ongeacht hun geslacht, etnische herkomst en/of geloofsovertuiging. Dat zijn mooie scores en daar is het schoonmaakbedrijf dan ook erg trots op. De hoogste score krijgt Alpheios van zijn medewerkers op de waarde kameraadschap.

Trots en vitaal

Via sociale media laat het bedrijf weten: “Onze passie? Trotse en vitale klanten! Dat kan alleen wanneer ook wij trots en vitaal zijn. En we voelen en weten waarom we ons werk doen. Dit is een van de redenen waarom we dit jaar het Great Place to Work Nederland certificeringstraject hebben doorlopen. Het onderzoek geeft ons een helder beeld van hoe onze medewerkers de organisatie ervaren en zich écht voelen op het vlak van vertrouwen, trots en plezier. We zijn ontzettend blij met de mooie resultaten uit het onderzoek, maar vooral ook samen trots op de bijdrage die we mogen leveren voor onze klanten.”

Werkcultuur hoog op de agenda

Alpheios werkt doorlopend aan het bouwen en onderhouden van een goede organisatiecultuur. Hieronder vallen zaken als transparantie over de werkcultuur, bewijslast op het gebied van duurzaamheid en weren waar je als schoonmaakorganisatie voor staat. Maar ook de tevredenheid van medewerkers staat hoog op de agenda. Dat uit zich onder andere in een uitgebreid inwerkprogramma van vijf fulltime dagen verspreid over vijf weken voor alle nieuwe medewerkers. Tijdens dit programma leren zij niet alleen de organisatie en de werkzaamheden goed kennen, maar ook hun nieuwe collega’s.

CSU introduceert als eerste schoonmaakbedrijf de Nibud WerkUrenBerekenaar

CSU introduceert als eerste schoonmaakbedrijf de Nibud...

Samen met Nibud wil schoonmaakdienstverlener CSU haar medewerkers laten zien dat meer werken wel loont. Dat doen ze met de WerkUrenBerekenaar van het Nibud, toegespitst op de werknemers van CSU. Het is een online rekentool die de medewerkers helpt precies te berekenen wat extra werken hen financieel oplevert.

Onderzoek: werkgevers cruciaal voor inclusie kwetsbare groepen op arbeidsmarkt

Onderzoek: werkgevers cruciaal voor inclusie kwetsbare groepen op...

Nieuw promotieonderzoek van Tilburg University laat de sleutelrol van werkgevers zien bij het includeren van kwetsbare groepen op de arbeidsmarkt, zoals mensen met een beperking, langdurig werklozen en mensen met een migratieachtergrond. Het onderzoek biedt waardevolle inzichten voor bedrijven die willen bijdragen aan een meer inclusieve arbeidsmarkt.

John Verpoort (Asito): "Als budgetcoach is het belangrijk om vertrouwen te winnen"

John Verpoort (Asito): "Als budgetcoach is het belangrijk om...

Bij veel schoonmaakbedrijven staat de financiële gezondheid van de medewerkers op de agenda. Zeker sinds de prijsstijgingen van de afgelopen twee jaar, komen steeds mer mensen in de knel. En dat zorgt voor veel stress en verdriet, terwijl de branche juist inzet op welzijn en (werk)geluk. Ook Asito helpt medewerkers die daar behoefte aan hebben daarom met hun financiën met een budgetcoach.

CSU MeewerkWeek levert waardevolle inzichten op

CSU MeewerkWeek levert waardevolle inzichten op

Tijdens de jaarlijkse CSU MeewerkWeek werken alle kantoorcollega's mee met schoonmaakcollega's op de werkvloer. Ook dit jaar gaven de schoonmaakmedewerkers van CSU weer een inkijkje in hun werk(dag). Er vonden mooie en leuke gesprekken plaats die zorgden voor veel ideeën om het werk te verbeteren.