Als top employer blink je uit in goed werkgeverschap, aldus het instituut. CSU behaalt het certificaat nu al voor het elfde jaar op rij. HR-directeur Alies ten Have bij Total Care (CSU, Tzorg, Zizo) reageert trots: “Dit is opnieuw een bekroning van onze inzet om onze medewerkers op de eerste plaats te zetten. Het bevestigt dat onze HR-benadering effectief is en goed inspeelt op de uitdagingen van deze tijd."
Goed werkgeverschap
Om topwerkgever te worden moet je dus uitblinken in je werkgeverschap, maar het is ook belangrijk hierin te blijven ontwikkelen. Stilstaan is immers achteruitgang. CSU heeft dat het afgelopen jaar laten zien met diverse initiatieven op het gebied van inclusiviteit, gezondheid en mobiliteit. Het bedrijf heeft onder andere een app gelanceerd die 95 gesproken talen direct omzet naar het Nederlands. Zo kunnen medewerkers in hun eigen taal communiceren met hun leidinggevende. In de schoonmaak zeker een belangrijk thema, want er lopen in deze branche veel verschillende nationaliteiten rond. Ook kunnen medewerkers van CSU gebruik maken van gratis portabonnementen bij SportCity en van de NS-Business Card.
Mens voorop
De jaarlijkse certificering is voor CSU een belangrijk doel en daarom werken ze er ook ieder jaar hard aan. Daarnaast past het goed binnen de visie van het schoonmaakbedrijf dat ze de mens voorop willen stellen. Dit geldt zowel voor de medewerkers, als voor hun gezinnen. Een gelukkige medewerker maak je immers niet alleen op de werkvloer. In dat kader helpt CSU haar medewerkers daarom bijvoorbeeld ook met budgetcoaching.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
Ook het komende jaar blijft CSU zich inzetten met een mensgericht beleid. Niet alleen om de maatschappelijke verantwoordelijkheid die het schoonmaakbedrijf als grote werkgever voelt in te vullen, maar ook om gezonde en duurzame groei te bewerkstelligen. Ten Have: “Als werkgever voelen we iedere dag een grote verantwoordelijkheid voor onze mensen. Onze filosofie stelt de mens voorop. We willen dat onze medewerkers zich gezien en gehoord voelen, zich kunnen ontwikkelen en hun werk leuk vinden. Dat zorgt voor tevreden en loyale klanten, wat op zijn beurt weer bijdraagt aan verantwoorde groei en rendement. De komende jaren introduceren we nieuwe initiatieven om onze medewerkers nog prominenter centraal te stellen.”