Volgens de organisatie van de grootste schoonmaakvakbeurs ter wereld was het tijd voor verandering, omdat Interclean Amsterdam meer is geworden dan alleen een beurs. "We wilden dat onze merkstijl deze groei zou weerspiegelen, en onze toewijding om de schoonmaak- en hygiënesector te laten floreren. De nieuwe merkstijl vertegenwoordigt onze belangrijkste waarden: onafhankelijkheid, autoriteit en gemeenschap", aldus directeur van de Interclean Robert Stelling.
Nieuw logo
De nieuwe merkstijl bevat uiteraard ook een nieuw logo met nieuwe kleuren. Deze nieuwe kleuren moeten een gevoel van warmte, samenzijn en gemeenschap geven. Het nieuwe logo, dat een combinatie is van een cirkel en een achthoek, symboliseert de kracht van Interclean, zonder het bijna 70 jaar oude erfgoed uit het oog te verliezen. De wereldberoemde naam Interclean Amsterdam blijft wel hetzelfde.
Meeslepende ervaring
De komende tijd tot aan het evenement wordt het nieuwe merk geleidelijk uitgerold. Stelling: "Op Interclean Amsterdam verwachten bezoekers een meeslepende ervaring die ons nieuwe merk weerspiegelt. Zowel in look en feel als in de evenementen die plaatsvinden." De organisatie nodigt betrokkenen bij de Interclean uit om te helpen bij het creëren van deze ervaring, door het nieuwe logo en branding te gebruiken op alle materialen voor Interclean Amsterdam.