Vebego Cleaning Services blijft zorgen voor graffiti-loze treinen

Vebego Cleaning Services blijft zorgen voor graffiti-loze treinen
Foto: Vebego Cleaning Services

Vebego Cleaning Services mag ook de komende jaren de graffiti verwijderen van de NS-treinen en zo bijdragen aan een optimale reizigersbeleving. Vanaf 1 maart is het nieuwe contract met de NS ingegaan voor in ieder geval 3,5 jaar, met nog eens 6 optiejaren. Een partnerschap waar Vebego erg blij mee en trots op is.

De afgelopen maanden stonden volledig in het teken van de ondertekening van dit contract met NS. De partijen zetten vol in op nieuwe afspraken en beloftes om de dienstverlening zo optimaal mogelijk te maken. Daarvoor werken Vebego Cleaning Services en NS intensief samen als partners. Met veel oog voor de collega’s op de werkvloer en met de teamleiders om te werken aan verschillende verbeterinitiatieven. Om draagvlak te creëren voor de nieuwe afspraken heeft Vebego tijdens vijf roadshows door heel Nederland alle medewerkers geïnformeerd over de doelstellingen van het vernieuwde contract en gesproken over mooie verbeterinitiatieven die het werk nog slimmer, beter én leuker maken. 

Van graffitiverwijdering tot schone kopwasbakken

De schoonmaakmedewerkers maken niet alleen de treinen graffitivrij. Ze zorgen ook voor kopwasbakken op specifieke locaties door het land. Kopwasbakken is een bijzondere term voor bakken die machinisten in staat stellen om de voorruit van de trein schoon te maken. Daarnaast verzorgt Vebego de RNO (Reiniging na een Ongeval) met een dier of persoon. Het contract met de NS heet dan ook Graffiti & Diversen. 

Van vaste teamleiders tot coachend leiderschap

NS is duidelijk tevreden over de dienstverlening van Vebego, anders hadden ze het contract niet verlengd. Maar het schoonmaakbedrijf houdt de lat graag hoog. Daarom hebben ze een aantal belangrijke doelstellingen bepaald. Zo gaan ze met vijf vaste teamleiders in de regio’s werken, zodat ze meer aandacht hebben voor de collega’s op de werkvloer. Het doel is bovendien om steeds meer collega’s vast in eigen dienst te hebben. Ook introduceert Vebego het TROTS-verbeterprogramma, 'van en voor onze collega’s'. Want wie kan de organisatie nu beter voorzien van verbeterideeën dan de collega’s die elke dag boven op het werk zitten? Door de medewerkers eigenaarschap te geven over hun eigen werk, ontwikkeling en verbetering, wil Vebego de operatie stapje voor stapje verder brengen. Zo volgen alle teamleiders en managers een leiderschapsprogramma waarin zij alle handvatten krijgen om een coachend leider te zijn. Dat houdt het werk uitdagend én betekenisvol. 

Lees meer:

Schiphol gunt schoonmaakaanbesteding: Victoria komt erbij

Schiphol gunt schoonmaakaanbesteding: Victoria komt erbij

Schiphol wil nieuwe, langdurige, contracten sluiten met GOM, Hago Airport Services en Victoria voor de schoonmaakwerkzaamheden in de terminal en bagagekelder. Dat maakt de luchthaven in een voorlopige gunning in de aanbestedingsprocedure bekend. Schiphol gaat nauwer samenwerken met de schoonmaakbedrijven en hun medewerkers om de schoonmaak in de terminal en de ervaring van passagiers te verbeteren. Daarbij is de kwaliteit van werk voor het personeel een topprioriteit.

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam kiest voor FHV Facility Groep

Winkelcentrum Zuidplein Rotterdam kiest voor FHV Facility Groep

Begin deze maand is FVH Facility Groep gestart met het schoonmaak-/glasonderhoud op Winkelcentrum Zuidplein te Rotterdam. Na een aanbestedingstraject is FVH door Colliers en Duijnstede Beheer B.V. als beste partij gekozen.

Mamma Mia! The Party kiest voor EW Facility Services

Mamma Mia! The Party kiest voor EW Facility Services

Mamma Mia! The Party heeft voor EW gekozen als schoonmaakpartner. De keuze viel op EW, niet alleen om de goede prijs-kwaliteitsverhouding, maar ook haar jarenlange ervaring in theaters, waar gastvrijheid een belangrijke rol speelt.

Foto: LSG

Groothandel LSG en zorgorganisatie Norschoten gaan samenwerken

LSG Schoonmaakgroothandel en Zorgorganisatie Norschoten gaan een langdurig partnerschap aan. "Op basis van vertrouwen, verbinding, vakmanschap en verantwoordelijkheid brengen we Norschoten in beweging. We waaien samen een frisse wind van hart tot hart door de ouderenzorg", schrijft LSG.