Bij het ontwerpen en de verfijning van zijn gereedschap hechtte Unger, zelf een glazenwasser, groot belang aan efficiëntie en arbeidsveiligheid. Ook wilde hij het gebruiksgemak van glazenwassers en schoonmakers verbeteren. "Ungers reis begon zestig jaar geleden heel bescheiden en nu zijn we overal ter wereld succesvol", zegt Jochen Wagner, vice-president Global Window Cleaning Category Management bij UNGER Germany. "Daar zijn we trots op en kunnen er nooit genoeg van krijgen om naar de beste schoonmaakoplossingen voor optimale resultaten te blijven streven. Ook de komende zestig jaar en verder zullen wij producten ontwikkelen die glazenwassers en schoonmakers echt van pas komen."
Innovatieve producten
In de afgelopen 60 jaren heeft UNGER de professionele glas- en gebouwenreiniging regelmatig gemakkelijker, veiliger en efficiënter gemaakt met haar producten. Het uitgangspunt daarbij is altijd innovatie, kwaliteit, vertrouwen en klantenservice. Onder andere de ErgoTec Ninja, de HydroPower schoon water-reinigingssystemen DI en RO en het watervoerende nLITE-systeem vallen in de smaak in de markt. Een nieuwe lijn die Unger onlangs op de markt heeft gebracht is het Green Label-assortiment. Dit bevat de eerste duurzaam gecertificeerde producten voor de klassieke glasbewassing.
Acties en activiteiten
Ter gelegenheid van haar 60-jarig jubileum verrast Unger de schoonmaakbranche met een reeks aan communicatieacties en activiteiten, waaronder:
- een landingspagina als spil met zestig leuke feiten over Unger, een video met de Unger-successtory, onderhoudende interviews met glazenwassers en schoonmakers uit de hele wereld en nog veel meer;
- een 60 jaar UNGER Limited Edition Kit;
- modieuze streetwear voor de glazenwasser en schoonmaker.