Novon gaat Mont Ventoux weer op voor goede doel

Novon gaat Mont Ventoux weer op voor goede doel

Begin september gaan 25 collega's van Novon Schoonmaak de Mont Ventoux beklimmen. Novon neemt dit jaar voor de vijfde keer deel aan de actie Grootverzettegenkanker.

In 2013 namen medewerkers van het schoonmaakbedrijf voor het eerst deel. Dit was voor de organisatie namelijk een heftig en tegelijk memorabel jaar, waarin een aantal collega's in korte tijd de nare boodschap kregen dat er kanker bij hen was geconstateerd. "Je kunt ze niet beter maken, maar het was voor iedereen wel een moment van bezinning. En ook een moment om in actie te komen", vertelt algemeen directeur Elbert Jan Hesse.

Groot Verzet Tegen Kanker

Elk jaar organiseert de Stichting Groot Verzet Tegen Kanker de sportieve actie met als doel om geld in te zamelen voor KWF Kankerbestrijding en andere goede doelen. De een gaat wandelen, de ander hardlopen of op de mountainbike of racefiets. Je mag één keer de berg op of meerdere keren. Alles om zoveel mogelijk geld op te halen.

Heel bedrijf vertegenwoordigd

Op de website van Novon vertelt Tanja Bakema, lean specialist bij Novon en dit jaar chef de mission van het evenement, over haar ervaring. "Het evenement is verdeeld over twee dagen. Op donderdag zijn de wandelaars en hardlopers aan de beurt en verzorgen de fietsers de aanmoedigingen. Dan zie je bij de start al vlaggetjes wapperen en op de top van de Mont Ventoux komen de spandoeken uit de tas. Op vrijdag is het dan andersom. Bijna alle lagen binnen het bedrijf zijn vertegenwoordigd. Als hier iemand nieuw binnenkomt, wordt bijna verwacht dat je een keer meedoet, haha."

Samenhorigheid

Volgens Bakema en Hesse is de actie dan ook niet alleen een mooie gelegenheid om veel geld op te halen voor het goede doel. Het is ook een enorme impuls aan de samenhorigheid binnen het bedrijf. Dit jaar gaat 50 procent van de opbrengst naar twee aangewezen onderzoeken van KWF Kankerbestrijding. De andere helft gaat naar lokale doelen, waarvan elk team er een mag kiezen, dit jaar de Veluwse Wens Ambulance.

Bron: Novon

Lees meer:

John Verpoort (Asito): "Als budgetcoach is het belangrijk om vertrouwen te winnen"

John Verpoort (Asito): "Als budgetcoach is het belangrijk om...

Bij veel schoonmaakbedrijven staat de financiële gezondheid van de medewerkers op de agenda. Zeker sinds de prijsstijgingen van de afgelopen twee jaar, komen steeds mer mensen in de knel. En dat zorgt voor veel stress en verdriet, terwijl de branche juist inzet op welzijn en (werk)geluk. Ook Asito helpt medewerkers die daar behoefte aan hebben daarom met hun financiën met een budgetcoach.

CSU MeewerkWeek levert waardevolle inzichten op

CSU MeewerkWeek levert waardevolle inzichten op

Tijdens de jaarlijkse CSU MeewerkWeek werken alle kantoorcollega's mee met schoonmaakcollega's op de werkvloer. Ook dit jaar gaven de schoonmaakmedewerkers van CSU weer een inkijkje in hun werk(dag). Er vonden mooie en leuke gesprekken plaats die zorgden voor veel ideeën om het werk te verbeteren.

Romaro viert 40-jarig bestaan groots met mooi magazine

Romaro viert 40-jarig bestaan groots met mooi magazine

Romaro Schoonmaakgroep viert dit jaar een mooi jubileum: ze maken al veertig jaar schoon. En dat mag natuurlijk gevierd worden. Dat doen ze met een mooie glossy waarin ze de lezer meenemen in Romaro's ontstaansgeschiedenis, verhalen en beelden van vroeger en nu en een overzicht van belangrijke gebeurtenissen binnen en buiten het bedrijf door de jaren heen.

CSU is finalist voor award Diversiteit in Bedrijf 2024  

CSU is finalist voor award Diversiteit in Bedrijf 2024

CSU is op 1 oktober een van de drie finalisten voor de award Diversiteit in Bedrijf van de Sociaal-Economische Raad (SER). De award gaat eens per twee jaar naar het meest vernieuwende, overdraagbare en effectieve initiatief voor diversiteit en inclusiviteit op de werkvloer. De andere finalisten zijn Amsterdam UMC en IKEA.