Tijdens het evenement, dat plaatsvond van 21 tot en met 25 maart, gingen medewerkers van de facilitair dienstverlener in teams de strijd met elkaar aan. Zij deden mee aan activiteiten waarmee zij punten konden verdienen. De activiteitenweek is een leuke manier waarop EW Faculity Services haar waarden ‘samen en mensgericht’ uitdraagt, zowel binnen de organisatie als naar buiten toe. “Een sterke verbinding tussen onze collega’s en met onze opdrachtgevers en leveranciers is voor ons erg belangrijk. Het sluit aan op onze kernwaarden Samen en Mensgericht. Vorig jaar zorgde onze vergelijkbare actieweek ‘EW on Tour’ hier al voor en dit wilden we dit jaar herhalen. We merkten onder onze collega’s dat de wens om op deze manier opnieuw aan de slag te gaan voor het goede doel groot was. Het enthousiasme, de betrokkenheid en de drive om ons samen in te zetten voor het beste resultaat, én nog een beetje meer, typeert ons als organisatie”, aldus algemeen directeur van EW Facility Services Bas Cornelissen.
Ook opdrachtgevers doen mee
Om iedereen binnen de organisatie op de hoogte te houden van de activiteiten en de resultaten, werden dagelijks foto’s en video’s gedeeld op het interne communicatieplatform H.appy. Ook opdrachtgevers en relaties waren hierop actief - en zijn dat nog steeds. Cornelissen vertelt: “Ook opdrachtgevers en relaties hielpen mee, met name bij de bonusopdracht om een schoonmaakspons om te ruilen tot een waardevoller artikel. Deze artikelen gaan vervolgens mee in een veiling die we voor de zomer organiseren om het ingezamelde sponsorbedrag nog iets op te hogen. Deze bonusopdracht resulteerde onder andere in een variëteit aan hotelbonnen, ontbijtjes en rugzakken, waarvoor veel dank aan de opdrachtgevers die hieraan meewerkten!”
Stichting Stelvio for Life
Dat de opbrengsten van de actieweek naar Stichting Stelvio for Life gingen, is geen toevallige keuze. EW Facility Services is al negen jaar ambassadeur voor de stichting. Stichting Stelvio for Life zet zich in om geïndividualiseerd kankeronderzoek mogelijk te maken. Zij geloven namelijk in de mogelijkheid kankerpatiënten een beter en langer leven te geven door behandeling op basis van hun eigen tumor-DNA-profiel. Om onderzoek hiernaar te steunen organiseert de stichting al sinds 2012 het sportevenement Stelvio for Life om geld op te halen. Inmiddels heeft de stichting op deze manier al meer dan 3,5 miljoen euro opgehaald.