Henk Toering (Wecovi): "Samen de schoonmaakbranche versterken"

Henk Toering (Wecovi): "Samen de schoonmaakbranche versterken"

Henk Toering, algemeen directeur van Wecovi, zet samen met zijn team in op het versterken van de schoonmaakbranche. Sinds januari 2024 leidt Toering het bedrijf, waarvoor meer dan 25 jaar ervaring in strategisch beleid en innovatie meebrengt. Dat doet hij met een verbindende aanpak, een focus op het creëren van impact en het benutten van marktkansen.

“Wecovi is een prachtig bedrijf met een sterke basis in twee markten: schoonmaak en recreatie,” vertelt Toering aan schoonmaakbranchevereniging SIEV. Het bedrijf, dat meer dan veertig medewerkers telt, heeft verkoopkantoren in Engeland, Duitsland en Frankrijk. “We richten ons op het verder ontwikkelen van onze salesstrategie. Er is veel potentie binnen Wecovi.”

Kracht van water

De rol die Wecovi speelt in de schoonmaakmarkt wordt gekenmerkt door uitdagingen als duurzaamheid, efficiëntie en arbeidskrapte. “De eindgebruiker staat onder druk. Onze kracht ligt in het aanbieden van innovatieve werkmethodieken en oplossingen,” aldus Toering. Met een productaanbod dat draait om ‘de kracht van water’, richt Wecovi zich op zowel groothandels als eindgebruikers. “We hebben beide nodig om het beste resultaat te bereiken.”

Innovatie

Het assortiment van Wecovi omvat hoogwaardige materialen voor traditionele schoonmaak, evenals een geavanceerd microvezelconcept. Met het Wecolinesysteem kunnen complete werkwagens worden samengesteld, voorzien van schoonmaakmaterialen zoals doeken, vloerwissers en schuursponzen. Een goed voorbeeld van innovatie is het Clean ’n Easy Superior Single Use-concept. Daarnaast biedt de BubbleFlush een revolutionaire manier om toiletten schoon te maken: met ultrasone trillingen worden kalk en vuil effectief verwijderd.

Duurzaamheid en wetgeving

Vanaf 2025 worden bedrijven met meer dan 250 medewerkers verplicht om duurzaamheidsrapportages op te stellen. “Hierin moet beleid rondom energiegebruik, zonnepanelen en woon-werkverkeer worden beschreven,” legt Toering uit. "Wecovi ondersteunt relaties hierbij met innovatieve producten en adviezen.”

Samenwerken voor een betere branche

Paul Fok, voorzitter van SIEV, benadrukt de waarde van de samenwerking met Wecovi. “Hun focus op chemievrij reinigen en innovatieve oplossingen, zoals de BubbleFlush en Tersano systeem, maakt echt een verschil,” zegt hij. Deze systemen verlagen de CO2-uitstoot en elimineren vervuiling door zeepresten. Toering besluit: “SIEV groeit en speelt een belangrijke rol in onze branche. Door samen te werken, versterken we niet alleen elkaar maar ook de gehele sector.”

Bron: SIEV

Lees meer:

Jong Talent Manon Dols (CSS Schoonmaak): "Ik krijg ontzettend veel plezier en energie van dit werk"

Jong Talent Manon Dols (CSS Schoonmaak): "Ik krijg ontzettend veel...

In de rubriek Jong Talent geven jonge schoonmaakprofessionals hun toekomstvisie op de schoonmaak, delen ze hun ervaringen en geven ze een inkijkje in wie zij zijn en wat hen beweegt. Dit keer: Manon Dols.

Kees Wagtmans (Kärcher) draagt managementtaken over aan Bart Hullebroeck

Kees Wagtmans (Kärcher) draagt managementtaken over aan Bart...

Bij Kärcher verandert op 1 januari 2025 het management. Kees Wagtmans draagt na een loopbaan van 44 jaar bij Kärcher, waarvan 19 jaar als managing director, zijn huidige functie over aan opvolger Bart Hullebroeck.

Aanpassing taaltrajecten voor schoonmakers per 1 januari 2025

Aanpassing taaltrajecten voor schoonmakers per 1 januari 2025

In de schoonmaaksector werken veel mensen met verschillende achtergronden en vanuit verschillende culturen. Niet iedereen daarvan beheerst de Nederlandse taal voldoende. Om goed redzaam en professioneel bekwaam te zijn, is het belangrijk dat de communicatie op de werkvloer goed verloopt.

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Als voorzitter van de Code Schoonmaak kom ik geregeld zaken tegen in samenwerkingen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers waar ik van ga fronsen. Onze overtuiging als code is dat we ingeleend personeel zoveel mogelijk dienen te behandelen als het eigen personeel. Zo zijn we groot fan van opdrachtgevers die schoonmakers ook een kerstpakket geven, uitnodigen voor het bedrijfsfeest, samen te lunchen en regelmatig gewoon een goed gesprek te voeren. Echter ontbreekt deze werkwijze nog wel eens in de praktijk.