Kees Wagtmans (Kärcher) draagt managementtaken over aan Bart Hullebroeck

Kees Wagtmans (Kärcher) draagt managementtaken over aan Bart Hullebroeck

Bij Kärcher verandert op 1 januari 2025 het management. Kees Wagtmans draagt na een loopbaan van 44 jaar bij Kärcher, waarvan 19 jaar als managing director, zijn huidige functie over aan opvolger Bart Hullebroeck.

Bart Hullebroeck is al sinds 2017 actief binnen Kärcher als verantwoordelijke voor de afdelingen Product Management, Marketing, Data Management, Training en New Business Sales Development voor België en Luxemburg. Sinds 2021 werd hij eveneens in de regio’s Benelux, Oostenrijk en Zwitserland verantwoordelijk voor Marketing en Sales Professional Channels. “De deskundige ervaring van Bart binnen Kärcher, gecombineerd met zijn managementvaardigheden en zijn duidelijke strategische visie maken van hem de ideale kandidaat om Kärcher te leiden en de voortdurende succesvolle ontwikkeling van Kärcher in de Belux te waarborgen”, aldus Wagtmans. Hij zal in 2025 nog actief zijn binnen een projectgroep van Kärcher International. Op 30 november 2025 sluit hij dan zijn Kärcher-carrière na 45 jaar af.

Focus op data, digitalisering, robotica en duurzaamheid

Hullebroeck interpreteert zijn nieuwe rol als volgt: “Samen met het voltallige team wil ik als nieuwe managing director in de eerste plaats de stabiele structuur uitbouwen voor Kärcher, met focus op data en digitalisering. Na een jaar van forse uitbreidingen krijgt dit de hoogste prioriteit. Daarnaast zullen we ook fiks inzetten op robotica, en het verduidelijken van het belang hiervan. Met het oog op ultieme dienstverlening zullen we ons dealernetwerk, met een nieuwe generatie aan het roer, verder versterken. Bovendien willen we de consument nog beter begeleiden in het maken van duurzame keuzes. In onze B2B-omgeving zal de focus blijven liggen op een solide ondersteuning in alle sectoren en in het bijzonder in de sectoren industrie, transport, BSC (Building Service Contractors) en Municipal.”

Lees meer:

Jong Talent Manon Dols (CSS Schoonmaak): "Ik krijg ontzettend veel plezier en energie van dit werk"

Jong Talent Manon Dols (CSS Schoonmaak): "Ik krijg ontzettend veel...

In de rubriek Jong Talent geven jonge schoonmaakprofessionals hun toekomstvisie op de schoonmaak, delen ze hun ervaringen en geven ze een inkijkje in wie zij zijn en wat hen beweegt. Dit keer: Manon Dols.

Henk Toering (Wecovi): "Samen de schoonmaakbranche versterken"

Henk Toering (Wecovi): "Samen de schoonmaakbranche versterken"

Henk Toering, algemeen directeur van Wecovi, zet samen met zijn team in op het versterken van de schoonmaakbranche. Sinds januari 2024 leidt Toering het bedrijf, waarvoor meer dan 25 jaar ervaring in strategisch beleid en innovatie meebrengt. Dat doet hij met een verbindende aanpak, een focus op het creëren van impact en het benutten van marktkansen.

Aanpassing taaltrajecten voor schoonmakers per 1 januari 2025

Aanpassing taaltrajecten voor schoonmakers per 1 januari 2025

In de schoonmaaksector werken veel mensen met verschillende achtergronden en vanuit verschillende culturen. Niet iedereen daarvan beheerst de Nederlandse taal voldoende. Om goed redzaam en professioneel bekwaam te zijn, is het belangrijk dat de communicatie op de werkvloer goed verloopt.

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Blog Bert van Boggelen: Jullie werknemers, onze schoonmakers

Als voorzitter van de Code Schoonmaak kom ik geregeld zaken tegen in samenwerkingen tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers waar ik van ga fronsen. Onze overtuiging als code is dat we ingeleend personeel zoveel mogelijk dienen te behandelen als het eigen personeel. Zo zijn we groot fan van opdrachtgevers die schoonmakers ook een kerstpakket geven, uitnodigen voor het bedrijfsfeest, samen te lunchen en regelmatig gewoon een goed gesprek te voeren. Echter ontbreekt deze werkwijze nog wel eens in de praktijk.