Alle leidinggevenden van Raggers die werken op Schiphol volgden de afgelopen periode een awareness training, waarna ze met alle medewerkers het persoonlijke gesprek aangingen over ondermijning. Dat je daar niet één keer een rekening van kunt betalen, maar wat het met je doet en wat je verliest als je je voor het karretje van een crimineel laat spannen. En hoe je nee kunt zeggen.
Altijd bereikbaar
Om medewerkers verder bij te staan, heeft Raggers besloten dat er op elk moment van de dag een collega bereikbaar moet zijn. Daarom zijn er minimaal twee poco’s opgeleid als vraagbaak voor het personeel. Die persoonlijke aanpak is volgens Raggers de kracht van het bedrijf dat niet alleen bij het onboarden van nieuw personeel, maar doorlopend in gesprekken terug blijft komen op de vraag: gaat het wel goed met je? En kunnen we iets voor je betekenen?
Goed voorbeeld
Raggers’ slogan 'Goed voor elkaar' betekent dat het bedrijf goed voor haar medewerkers wil zorgen, maar ook voor leveranciers en andere relaties. De ‘niet lullen, maar poetsen’ mentaliteit vertaalt zich in een hecht teamgevoel, waar geen ruimte is voor criminelen. Voor Burgemeester Marianne Schuurmans reden genoeg om Raggers met een award te bedanken voor al deze inzet. Het bedrijf verricht vooral onzichtbaar werk op de luchthaven, onder andere in de bagagekelders met technische schoonmaakwerkzaamheden. Volgens Schuurmans is het hoog tijd om voor iedereen zichtbaar te maken dat Raggers een goed voorbeeld is tegen ondermijning voor de bedrijven op Schiphol, maar ook voor bedrijven op andere mainports. De bedrijven hebben een sleutelfunctie om de luchthaven veilig en sterk te houden.