Visie Hofkens: "Belangrijk is dat ons mooie vak gezien en beloond wordt"

Visie Hofkens: "Belangrijk is dat ons mooie vak gezien en beloond wordt"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Mark Hofkens, CEO van Hofkens HIG, zijn visie.

Vraag 1: Hoe kijken jullie terug op 2023?  

"Het jaar 2023 is voor ons een goed jaar geweest. We hebben mooie nieuwe klanten weten te contracteren en klanten voor langere termijn kunnen continueren." 

Vraag 2: Wat is jullie verwachting voor de rest van 2024 en daarna? Hoe rooskleurig of somber ziet dat eruit?  

"Voor 2024 verwachten we de koers van 2023 voort te zetten. Belangrijk is dat ons mooie vak gezien en beloond wordt vanuit de opdrachtgeverskant. Daarnaast zijn de loonsverhogingen heel goed geweest voor de beloningen voor onze medewerkers."  

Vraag 3: In welke nieuwe dienstverlening zien jullie eventueel kansen? 

"Ik kan geen specifieke dienstverlening noemen, maar we zien wel dat onze dienstverlening goed aanslaat bij onze klanten en potentiële klanten. Waardering voor het vak!" 

Vraag 4: Welke kansen en uitdagingen zien jullie op het gebied van duurzaamheid?  

"Wij zijn als familiebedrijf goed en enthousiast bezig met het thema duurzaamheid. We doen er alles aan om hierin te investeren en dit ook kenbaar te maken bij onze klanten. Dat wordt enorm gewaardeerd en is een pré." 

Vraag 5: Welke kansen en uitdagingen zien jullie op het gebied van digitalisering?  

"Ook met digitalisering zijn we nadrukkelijk aan de slag. We zien hier tot op heden alleen maar kansen in."  

Vraag 6: Het afgelopen jaar hebben schoonmakers er veel loon bijgekregen. In hoeverre zijn jullie in staat om deze loonsverhoging door te berekenen aan klanten? 

"We zijn dankbaar dat de medewerkers dit hebben gekregen, zij verdienen dit ook echt. Gelukkig hebben we een mooie klantenkring die hierin meegedacht heeft en zich gerealiseerd hebben hoe belangrijk onze dienstverlening is voor hun proces of productieproces. We hebben dit dus volledig door kunnen voeren naar de klanten."  

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Visie Romaro: "Schoonmaken is waardevol werk dat beloond moet worden"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Rogier Mazurel, DGA van Romaro Schoonmaakgroep, zijn visie.

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en kinderdagverblijven"

Visie SDCS: "Kansen in vloeronderhoud op scholen en kinderdagverblijven"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Stanly Deekman, directeur van SDCS Vloeronderhoud & Specialistische reiniging, zijn visie.

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar kleinere spelers op de markt"

Visie Vos: "Er verschuift werk van landelijke bedrijven, naar kleinere spelers op de markt"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Jan-Jaap Vos, eigenaar van Vos vloerenonderhoud & schoonmaakdiensten, zijn visie.

Visie Orion: "Een goed jaar, waarbij we al onze klanten konden vasthouden"

Visie Orion: "Een goed jaar, waarbij we al onze klanten konden vasthouden"

Uit de cijfers van het marktonderzoek van Service Management maken we op dat, ondanks de grote personeelstekorten, de historisch hoge inflatie en de voortdurende kostenstijgingen, de schoonmaaksector groei weet vast te houden. Maar hoe kijken de schoonmaakbedrijven op het jaar terug en zien zij de komende jaren? Om daar een beeld van te krijgen, legde Service Management de bestuurders van de grootste schoonmaakbedrijven van Nederland een aantal vragen voor. Want waar uitdagingen zitten, ziet de branche bij uitstek kansen om verder te groeien. Vandaag deelt Wilco de Vries, directeur van Orion, zijn visie.