Papendal waardeert de professionele en efficiënte aanpak van EW, waarbij betrokken medewerkers een sterk team vormen. Dit resulteert in consistent hoge kwaliteit en wendbaarheid, waardoor eventuele problemen direct bespreekbaar worden gemaakt. ”De samenwerking is niet iets wat je zomaar opgeeft. We hebben altijd vertrouwen in elkaar gehad en EW staat open voor verbetering wanneer nodig”, aldus Sophie Mulders, general manager van Hotel Papendal.
Korte communicatielijnen
Een cruciale factor in het langdurige partnerschap is de korte communicatielijn. Wanneer schoonmaakdiensten niet op niveau zijn, heeft dit invloed op andere facetten van de organisatie. Mulders legt uit: “Hoewel we zelden verstoringen hebben, kunnen we snel schakelen bij klachten. Dit is dienstverlening van hoge kwaliteit. Het gemak waarmee iedereen elkaar kan vinden en constructief overleg kan voeren, versterkt de samenwerking.” De klantgerichtheid en wendbaarheid van EW zorgen ervoor dat mensen zich persoonlijk aangesproken voelen, wat de basis legt voor een solide samenwerking. Papendal en EW hebben er gedurende hun partnerschap voor gekozen om de rol van housekeeping manager te laten vervallen, waardoor er nu rechtstreeks wordt geschakeld met de objectleider. Hierdoor is EW zichtbaarder geworden bij Papendal. Mulders: “Een extra laag is soms overbodig. Een operationeel leidinggevende moet je vertrouwen geven. Dit snelle schakelen gebeurt trouwens op elk niveau. Het is niet dat er aan hiërarchische lijnen worden gehouden. Iedereen heeft hart voor Papendal en die betrokkenheid vind je niet snel weer terug.”
Innovatie en duurzaamheid
Papendal waardeert EW’s bereidheid om mee te denken over toekomstige uitdagingen, zoals personeelsschaarste en de inzet van schoonmaakrobots. Het is een gezamenlijk streven naar innovatieve oplossingen die het team versterken zonder volledige vervanging. Daarnaast ligt de focus op duurzaamheid, met aandacht voor recycling en afvalscheiding. Papendal bevindt zich in een Natura 2000-gebied en streeft naar minimale CO2-uitstoot, met jaarlijks nieuwe stappen richting duurzaamheid. “Ook van onze schoonmaakpartner verwachten we een bijdrage op dit gebied”, aldus Mulders. Duurzaamheid is dan ook een belangrijk thema in het partnerschap tussen Papendal en EW.
Hospitality en wendbaarheid
De wendbaarheid van EW om zich aan te passen aan de veranderende behoeften van Papendal, bijvoorbeeld bij grote evenementen of wisselende huurders, wordt zeer gewaardeerd. De flexibele structuur van het schoonmaakcontract maakt snelle aanpassingen mogelijk, wat goed aansluit bij de dynamiek op het terrein van Papendal. De kernwaarden van Papendal zijn sport, verbinding en energie, en worden gedeeld met partners zoals EW. Sport staat voor het behalen van de prestaties, de verbinding voor menselijkheid en al deze aspecten samen zijn voelbaar in de samenwerking. Mulders: “Daarnaast zit hospitality in het DNA van EW. Alle teamleden groeten altijd, ongeacht taalbarrières. De professionaliteit en toewijding van de medewerkers van EW zijn dagelijks merkbaar, de kwaliteit is hoog en problemen worden direct opgelost. Hierdoor draagt de schoonmaak van EW als hospitalityexpert in belangrijke mate bij aan de gastvrije beleving van onze gasten. "Je kunt het zien als een van de motoren achter het bedrijf, dat moeten we ons blijven realiseren."
Toekomst van het partnerschap
Zowel Papendal als EW verwachten nog een lange samenwerking in de toekomst, waarbij de beide organisaties vanuit hun eigen branche voor de nodige uitdagingen zullen staan. “Na corona zijn we in een veranderde wereld wakker geworden. Blijven praten over de toekomst is cruciaal, met wederzijds respect en begrip voor elkaar en de situatie.”