Asito nieuwe schoonmaakpartner van Prinses Máxima Centrum

Asito nieuwe schoonmaakpartner van Prinses Máxima Centrum

Asito is de komende jaren de nieuwe schoonmaakpartner van het Prinses Máxima Centrum in Utrecht. De samenwerking tussen de nieuwe partners gaat vanaf 1 oktober 2024 officieel van start.

Het Prinses Máxima Centrum is op het gebied van kinderoncologie hét expertisecentrum van Nederland. Een plek met een missie: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven. “De samenwerking met het Prinses Máxima Centrum is er eentje waar we bijzonder trots op zijn. Vanaf dag één was er al een duidelijke klik”, vertelt Glenn Timmer, Manager Sales bij Asito. “Tijdens gesprekken met het Máxima bleek vrij snel dat we dezelfde waarden delen. Allebei staan we voor het samen doen. We zien onze dienstverlening als een partnerschap, waarin we beiden verantwoordelijk zijn voor het succes van onze samenwerking.”

Diensten op maat

Claudia Alflen, manager facilitair bedrijf bij het Máxima, benadrukt: “We hebben bewust geen aanbesteding gehouden, waaruit je op papier de partner zou kunnen kiezen. De organisatiecultuur van Asito sluit goed aan op die van het Máxima. Men heeft goed geluisterd naar onze behoeften en bieden op maat de diensten aan. Ook onze referentiebezoeken hebben geleid tot het vertrouwen dat we een goed partnerschap hebben.”

Transparantie en vertrouwen

Asito en het Prinses Máxima Centrum werken toe naar een langdurig partnerschap. Daarvoor is een helder partnerplan opgesteld. In fases wordt gewerkt aan een samenwerking waarin transparantie en vertrouwen centraal staan. Emmie Bongartz, teamleider services van het Prinses Máxima Centrum: “De slogan ‘Getting to we’ laat zien dat Asito de samenwerking wil vormgeven vanuit een gelijkwaardig partnerschap. De samenwerking wordt gebaseerd op principes als loyaliteit, eerlijkheid en integriteit. Principes die aansluiten bij de visie op samenwerken die ook wij hanteren. Ze geven ons het vertrouwen dat we samen toewerken naar dienstverlening waarmee we binnen het Prinses Máxima Centrum het verschil kunnen maken voor kinderen en ouders, maar ook voor medewerkers.” 

Open boekhouding

‍Een stap in deze richting is het hanteren van een open boekhouding. Dit betekent dat Asito het Prinses Máxima Centrum toegang geeft tot de cijfers. Timmer licht toe: “Asito rekent een eerlijke en marktconforme prijs, zonder geheimen. Daarom zijn we open over onze kosten en verdiensten bij het Máxima.” Door transparantie te bieden is voor beide partijen inzichtelijk waar de gemaakte kosten naartoe gaan. Alflen vertelt: ”We zijn doelgericht op zoek gegaan naar een andere contractvorm, waar de juiste prikkel vanuit gaat om de beste kwaliteit te leveren en waarbij je samen bepaalt wat efficiënter kan of waar extra accenten in de dienstverlening worden gelegd,  dat recht doet aan de verschillende behoefte van afdelingen.”

De juiste mensen op de juiste plek

Door middel van het Kracht coaching- en opleidingsprogramma zorgt Asito dat de juiste mensen op de juiste plek werken. Timmer: “We kijken naar persoonlijke kwaliteiten en ambities van onze collega’s. Vervolgens doorloopt iedereen het Krachtprogramma. We zorgen dat collega’s die op plekken werken waar veel patiënten en bezoekers zijn, de kernwaarden van het Prinses Máxima Centrum omarmen. Zij krijgen bijvoorbeeld een aanvullend programma met trainingen in empathie en gastvrijheid. Voor de groep collega’s op afdelingen met wat minder menselijk contact, zijn de trainingen meer gericht op geruisloos, foutloos en efficiënt werken." 

Aandacht voor kwaliteit

Wat deze samenwerking speciaal maakt, is dat naast een leidinggevende voor het schoonmaakteam, ook een objectleider voor kwaliteit en opleiding wordt aangesteld. Naast de reguliere kwaliteitscontroles, zorgt deze medewerker dat de manier van schoonmaken correct gebeurt. Timmer vertelt: “Deze objectleider focust zich volledig op de kwaliteit en beleving van de schoonmaak. Zij loopt mee met de schoonmakers en traint ze om op de juiste manier te reinigen. Op deze manier blijven we scherp op de kwaliteit en ondersteunen we onze collega’s, zodat ze hun werk zo goed mogelijk kunnen doen.”

Goede voorbereiding

Voordat de schoonmaak van Asito echt van start gaat, zijn de voorbereidingen al in volle gang. “Sinds het moment van de gunning is onze objectleider Sandra al twee dagen per week bij het Prinses Máxima Centrum aanwezig. Zij is samen met projectleider Krista en klantmanager Patrick bezig om alles alvast te organiseren, kennis te maken met de mensen en om het pand te leren kennen. Op die manier verloopt de start straks zo soepel mogelijk”, vertelt Timmer. Patrick: “Met grote trots en enthousiasme vieren we onze samenwerking met het Prinses Máxima Centrum. Samen, in een omgeving vol inspiratie en vertrouwen, streven we naar het leveren van een uitzonderlijke en complexe schoonmaakdienstverlening. Samen maken we elke dag het verschil.”  

Lees meer:

Vlnr: Josette Dolhain, Inge de Jongh, Ozgur Yazar, Jonne de Kok, Adriaan Belonje, Joris Bosma, Guido Ubaghs, Peter Hamers, Niek Meertens, Catharien Kerkman, Bianca Mulkens, Dyonne Frissen.

Universiteit Maastricht en Asito gaan nieuw partnerschap aan

Schoonmaakdienstverlener Asito is de komende jaren de nieuwe schoonmaakpartner van Universiteit Maastricht (UM), waarbij beide partijen inzetten op een gelijkwaardig partnerschap. De nieuwe partners gaan gezamenlijk streven naar het oplossen van uitdagingen en het verbeteren van de schoonmaakervaring op de universiteit en de campus. Daarin staan wederzijds vertrouwen, innovatie en samenwerking centraal.

De Jong Verpakking by Stora Enso kiest voor ICS Groep

De Jong Verpakking by Stora Enso kiest voor ICS Groep

Afgelopen juli is ICS Groep gekozen door De Jong Verpakking by Stora Enso als hun nieuwe leverancier van schoonmaakdiensten. Met ingang van 1 november 2024 is ICS voor de komende drie jaar partner van De Jong Verpakking by Stora Enso als het gaat om schoonmaakonderhoud in de twee fabrieken in De Lier en het distributiecentrum in Den Hoorn.

Vebego Cleaning Services blijft schoonmaken op Schiphol

Vebego Cleaning Services blijft schoonmaken op Schiphol

Hago Airport Services (onderdeel van Vebego Cleaning Services) en Schiphol gaan de komende jaren weer samenwerken. Dat is de uitkomst van de aanbestedingsprocedure die afgelopen vrijdag definitief bekend werd. Vanaf 1 april 2025 gaat het nieuwe contract met de luchthaven in. De looptijd is in ieder geval acht jaar, met optie tot twee jaar verlenging.

CSU en Hotel Heppie Veluwe starten nieuwe samenwerking

CSU en Hotel Heppie Veluwe starten nieuwe samenwerking

Deze zomer is schoonmaakbedrijf CSU gestart met schoonmaakwerk bij Hotel Heppie Veluwe. Een team van CSU collega's helpt, naast de locatie van Hotel Heppie in Mierlo, nu ook op de nieuwe locatie bij de schoonmaak van de accommodaties.