Greenspeed is gecertificeerd door B Lab, de non-profitorganisatie achter de B Corp-beweging. Hiermee tonen ze aan te voldoen aan hoge sociale- en milieustandaarden en bevestigen zo hun toewijding aan een breder maatschappelijk doel.
Nog maar het begin
Het certificeringsproces is strikt. Aanvragers moeten een benchmarkscore van ten minste 80 (van de 200) punten behalen en tegelijkertijd kunnen aantonen dat zij sociaal en ecologisch verantwoorde praktijken hanteren met betrekking tot energievoorziening, afval- en watergebruik, beloning van werknemers, diversiteit en transparantie van het bedrijf. Greenspeed scoorde 82,5 punten. Deze score is nog maar het begin. Tegen 2030 wil Greenspeed deze verhogen naar 90. Elke drie jaar moeten B Corps zich opnieuw certificeren om hun status te behouden.
B Corps
Greenspeed maakt nu deel uit van een gemeenschap van 8.750 bedrijven wereldwijd die zich hebben gecertificeerd als B Corps. De B Corp gemeenschap in de Benelux, die een brede mix van industrieën en groottes vertegenwoordigt, bestaat uit meer dan 400 bedrijven en omvat bekende merken, zoals Bugaboo, Rituals, Cowboy, Ace & Tate, Auping, TooGoodtoGo, Tony Chocolonely, en Triodos Bank.
Innovatieve, duurzame schoonmaakoplossingen
Greenspeed zet zich in voor mens en milieu met innovatieve, duurzame schoonmaakoplossingen. Hun assortiment omvat milieuvriendelijke detergenten en circulaire microvezeldoeken, die geproduceerd worden met hernieuwbare grondstoffen in een groene fabriek. Greenspeed streeft ernaar afval en CO2-uitstoot te minimaliseren en vermijdt het gebruik van schadelijke chemicaliën. Het bedrijf heeft als doel hygiëneoplossingen te bieden die een positief effect hebben op mens en milieu en werkt toe naar een toekomst waarin 'Waste-free' cleaning de norm is.