De missie van de Nederlandse scale-up is om een toiletbezoek in publieke ruimtes te veranderen van een stressvol moment naar een wellbeing moment voor jezelf. De toiletten werden officieel geopend met de onthulling van the ONE HUNDRED moon door Rinus Griep, Shopping Center Director van Hoog Catharijne, en Mariëlle Romeijn, medeoprichter en Chief Brand Officer van ONE HUNDRED restrooms. Hoog Catharijne is het vierde winkelcentrum van Europese leider in winkelcentra Klépierre waar ONE HUNDRED een samenwerking mee aangaat.
Beleving bezoekers
Griep vertelt: "Wij zijn Hoog Catharijne continu aan het verbeteren. We hebben een grote moderniseringsslag gemaakt met onze verbouwing van de afgelopen jaren. Steeds meer bezoekers weten ons te vinden. Daarom was een nieuwe extra toiletlocatie hard nodig. Met deze nieuwe locatie verwachten wij een verdere boost te kunnen geven aan de wens en beleving voor onze bezoekers. Deze locatie is een toevoeging aan het aanbod van Hoog Catharijne.”
Romeijn vult aan: "In de nieuwe ONE HUNDRED wellbeing hub in Hoog Catharijne laten wij op ruim 150m2 zien dat we onszelf steeds opnieuw uitvinden door altijd te blijven innoveren. Met nieuwe designelementen, nieuwe branding, verbeterde toegankelijkheid en nieuwe wellbeing services. Zoals een AI huidanalyse waar bezoekers van onze toiletten gratis gebruik van kunnen maken. De eerste reacties zijn overweldigend. Bezoekers noemen het een spa ervaring, voor ons een bevestiging dat we op de goede weg zijn.”
Wellbeing services
Bezoekers komen binnen in de 'reload zone', waar de gratis well-being services zich bevinden. Denk aan een gezondheidscheck, waarmee bezoekers onder andere hun bloeddruk, BMI en temperatuur kunnen meten. Een drinkwatertap biedt gratis gekoeld en gefilterd water met de optie om een klein bedrag te doneren aan waterprojecten in ontwikkelingslanden in samenwerking met Made Blue en Roca’s We are Water. Daarnaast biedt ONE HUNDRED exclusief in Hoog Catharijne een AI selfie check kiosk, waarmee je een gezichtsanalyse kunt uitvoeren. De selfie check geeft inzicht in verschillende kenmerken van je huid, zoals pigmentatie, poriën, roodheid en rimpels.
Fysieke en mentale fitheid
Het doel van alle wellbeing services is om de aandacht voor fysieke en mentale fitheid te vergroten. Bij binnenkomst valt dan ook meteen de verkoopmuur met zelftesten op. ONE HUNDRED is voor de zelftesten een exclusieve samenwerking met Vivoo aangegaan. Zij ontwikkelen urinetesten met als missie om het mogelijk te maken voor mensen om controle te nemen over hun eigen welzijn. Door regelmatig te testen en de resultaten bij te houden in de Vivoo-app, kunnen gebruikers de behoeften van hun lichaam leren kennen en voedings- en levensstijladvies ontvangen. Aldus Vivoo.
Onderzoek naar behoefte
Hebben mensen wel behoefte aan al deze snufjes? Volgens het bedrijf wel. In opdracht van ONE HUNDRED heeft MSI Consultants onderzoek gedaan naar de behoefte onder de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder om meer regie te krijgen over hun eigen welzijn en gezondheid. 47 procent van 18 tot 35-jarigen wil meer regie nemen over eigen hun welzijn en gezondheid door te investeren in hun emotionele gezondheid. Uit de overige resultaten kwam onder andere naar voren voor welke aspecten van de gezondheid mensen een zelftest in overweging nemen. Cholesterol, vitamines en mineralen, vermoeidheid en darmfunctie werden het vaakst genoemd. Op basis van deze resultaten is ONE HUNDRED ook een samenwerking aangegaan met De Medische Tester. Zij verkopen CE-gecertificeerde zelftesten die goed aansluiten bij de resultaten van het onderzoek.
Toiletconcept
Dan de toiletten zelf, je zou ze bijna vergeten. Ook hier is rekening gehouden met de beleving, onder andere met indirecte verlichting, een aangename geur en rustgevende muziek. Zo luister je in de toilethokjes naar meditatiemuziek van de app Sines. Daarnaast zijn de toiletten volledig uitgerust met contactloze oplossingen en waterbesparende spoelsystemen. Ook wordt er voor slechtzienden gebruikgemaakt van speciale tactiele communicatie.
“Ons concept is erop gericht om zoveel mogelijk waarde toe te voegen voor de bezoeker, waardoor een bezoek aan ONE HUNDRED gezien wordt als een hele goede deal. Onze hoge ratings en snelle groei in Europa laten zien dat deze formule werkt”, aldus Bram Gleichman medeoprichter en CCO van ONE HUNDRED restrooms.